Simulation of torsional dynamics of a two-cylinder internal-combustion engine connected to a dynamometer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU138312" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU138312 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ME49197.2020.9286690" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ME49197.2020.9286690</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ME49197.2020.9286690" target="_blank" >10.1109/ME49197.2020.9286690</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of torsional dynamics of a two-cylinder internal-combustion engine connected to a dynamometer
Popis výsledku v původním jazyce
Internal-combustion engines with a small number of cylinders can be difficult to test on a dynamometer due to the increased load of parts of the torsional chain between the engine and the dynamometer. This is due to the uneven rotation of the crankshaft, especially at low speeds. It is therefore advisable to perform appropriate simulations before the experiment itself. The paper describes a time-efficient simulation of the torsional dynamics of a two-cylinder engine for an electric vehicle range extender, connected via a complex torsional chain to an electric dynamometer for testing purposes. The simulations are performed in the frequency domain by means of an in-house software built in the Fortran programming language. Particular attention is paid to the disc clutch, which is significantly loaded in the case of this engine.
Název v anglickém jazyce
Simulation of torsional dynamics of a two-cylinder internal-combustion engine connected to a dynamometer
Popis výsledku anglicky
Internal-combustion engines with a small number of cylinders can be difficult to test on a dynamometer due to the increased load of parts of the torsional chain between the engine and the dynamometer. This is due to the uneven rotation of the crankshaft, especially at low speeds. It is therefore advisable to perform appropriate simulations before the experiment itself. The paper describes a time-efficient simulation of the torsional dynamics of a two-cylinder engine for an electric vehicle range extender, connected via a complex torsional chain to an electric dynamometer for testing purposes. The simulations are performed in the frequency domain by means of an in-house software built in the Fortran programming language. Particular attention is paid to the disc clutch, which is significantly loaded in the case of this engine.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2020 19th International Conference on Mechatronics – Mechatronika (ME)
ISBN
978-1-7281-5601-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
318-321
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague, Faculty of Electrical Engineering
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 12. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000662155700057