Mikroskopická analýza bainiticky kalených ocelí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F21%3APU140365" target="_blank" >RIV/00216305:26210/21:PU140365 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mikroskopická analýza bainiticky kalených ocelí
Popis výsledku v původním jazyce
Za účelem verifikace a komparace mikroskopické struktury bainiticky kalených ložiskových materiálů byla provedena mikroskopická analýza dvou zkoumaných materiálů. Součástí této analýzy byla příprava metalografických preparátů, tj. odběr a označování vzorků, hrubé broušení, preparace vzorků, broušení, leštění a nakonec vyvolání struktury – leptání, měření (mikro)tvrdosti a samotná mikroskopická analýza. Z pohledu materiálů používaných pro výrobu valivých ložisek je trvanlivost a spolehlivost valivých ložisek cíleně zvyšována použitím přesnějších metalurgických technologií vycházejících z posledních výzkumů. Již dřívějšími výzkumy byla prokázána přímá souvislost mezi mikročistotou použité ložiskové ocele a výskytem podpovrchového únavového poškození ve valivém styku.
Název v anglickém jazyce
Microscopic analysis of bainitically hardened steels
Popis výsledku anglicky
In order to verify and compare the microscopic structure of bainitically hardened bearing materials, a microscopic analysis of two investigated materials was performed. Part of this analysis was the preparation of metallographic preparations, ie sampling and marking of samples, rough grinding, sample preparation, grinding, polishing and finally the development of the structure - etching, measurement of (micro) hardness and microscopic analysis itself. From the point of view of materials used for the production of rolling bearings, the durability and reliability of rolling bearings is purposefully increased by using more precise metallurgical technologies based on the latest research. Previous research has shown a direct link between the micropurity of the bearing steel used and the occurrence of subsurface fatigue damage in rolling contact.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010306" target="_blank" >TH02010306: Výzkum a vývoj konstrukce a technologie nové generace axiálních soudečkových ložisek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů