Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of the Vertical Load on the Carrying Structure of a Flat Wagon with the 18–100 and Y25 Bogies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F21%3APU140758" target="_blank" >RIV/00216305:26210/21:PU140758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3417/11/9/4130" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3417/11/9/4130</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/app11094130" target="_blank" >10.3390/app11094130</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of the Vertical Load on the Carrying Structure of a Flat Wagon with the 18–100 and Y25 Bogies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with determination of the vertical load on the carrying structure of a flat wagon on the 18–100 and Y25 bogies using mathematic modelling. The study was made for an empty wagon passing over a joint irregularity. The authors calculated the carrying structure of a flat wagon with the designed parameters and the actual features recorded during field tests. The mathematical model was solved in MathCad software. The study found that application of the Y25 bogie for a flat wagon with the designed parameters can decrease the dynamic load by 41.1% in comparison to that with the 18–100 bogie. Therefore, application of the Y25 bogie under a flat wagon with the actual parameters allows decreasing the dynamic loading by 41.4% in comparison to that with the 18–100 bogie. The study also looks at the service life of the supporting structure of a flat wagon with the Y25 bogie, which can be more than twice as long as the 18–100 bogie. The research can be of interest for specialists concerned with improvements in the dynamic characteristics and the fatigue strength of freight cars, safe rail operation, freight security, and the results of the research can be used for development of innovative wagon structures.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of the Vertical Load on the Carrying Structure of a Flat Wagon with the 18–100 and Y25 Bogies

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with determination of the vertical load on the carrying structure of a flat wagon on the 18–100 and Y25 bogies using mathematic modelling. The study was made for an empty wagon passing over a joint irregularity. The authors calculated the carrying structure of a flat wagon with the designed parameters and the actual features recorded during field tests. The mathematical model was solved in MathCad software. The study found that application of the Y25 bogie for a flat wagon with the designed parameters can decrease the dynamic load by 41.1% in comparison to that with the 18–100 bogie. Therefore, application of the Y25 bogie under a flat wagon with the actual parameters allows decreasing the dynamic loading by 41.4% in comparison to that with the 18–100 bogie. The study also looks at the service life of the supporting structure of a flat wagon with the Y25 bogie, which can be more than twice as long as the 18–100 bogie. The research can be of interest for specialists concerned with improvements in the dynamic characteristics and the fatigue strength of freight cars, safe rail operation, freight security, and the results of the research can be used for development of innovative wagon structures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Sciences - Basel

  • ISSN

    2076-3417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000649928300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105611700