Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Polymerní chladič motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APR36395" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PR36395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Polymerní chladič motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chladič je vyroben z polymerů bez použití jakýchkoli kovových materiálů. Teplosměnná plocha je tvořena dutými polyamidovými vlákny. Vlákna jsou separována protkáním do teplosměnné plochy. Ve výměníku je použito 34 vrstev vláken. Jednotlivé vrstvy jsou ve směru proudění vzduchu separovány distančními vlákny průměru 0.8 mm natkanými na každou vrstvu teplosměnné plochy. Prototyp chladiče byl testován na výkon a tlakovou ztrátu v aerodynamickém tunelu (Obr. 1 a 2). Dál byl prototyp testován po zabudování do vozidla Škoda Octavia a tam byl testován na válcové zkušebně a při vozidlových zkouškách.

  • Název v anglickém jazyce

    Polymeric car radiator

  • Popis výsledku anglicky

    The cooler is made of polymers without using any metal materials. The heat exchange surface is made of hollow polyamide fibers. The fibers are separated by weaving into the heat exchange surface. 34 layers of fibers are used in the exchanger. The individual layers are separated in the direction of the air flow by distance fibers with a diameter of 0.8 mm woven onto each layer of the heat exchange surface. The cooler prototype was tested for performance and pressure drop in a wind tunnel. Furthermore, the prototype was tested after being built into the Škoda Octavia vehicle and there it was tested in the test laboratory on rolls and during vehicle tests.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH04010031" target="_blank" >TH04010031: Tepelné výměníky s dutými polymerními vlákny pro automobilový průmysl</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Prototyp – Chladič motoru

  • Číselná identifikace

    179940

  • Technické parametry

    Prototyp byl vyroben a odzkoušen v rámci řešení projektu TH04010031 a testy potvrdily možnost redukce množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru a tím snížení aerodynamického odporu vozidla což vede ke snížení emisí až o 2 gamy CO2 na kilometr. Srovnání výkonů je na Obr. 3.

  • Ekonomické parametry

    Po uvedení do praxe lze předpokládat velký ekonomický přínos v oblasti automobilového průmyslu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Vysoké učení technické v Brně

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem