Design of morphing wing for aerodynamic performance considering the wing flexibility effects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APU151166" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PU151166 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2716/1/012029" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2716/1/012029</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1742-6596/2716/1/012029" target="_blank" >10.1088/1742-6596/2716/1/012029</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of morphing wing for aerodynamic performance considering the wing flexibility effects
Popis výsledku v původním jazyce
This paper provides an insight into ongoing research aimed at designing a morphing wing with the ability to continuously adapt its aerodynamic shape. The wing is targeted at a general purpose unmanned aerial vehicle. The morphing wing concept outlined in the paper is based on continuous camber changes of the wing leading and trailing edges, allowing optimal performance in different flight regimes. The aeroelastic tailoring method is used to design the load carrying structure of the wing in order to define the optimal stiffness and strength of the structure, which are considered as fixed in subsequent design steps. The research proposes a novel modular design approach that combines aerodynamic shape optimisation and aeroelastic considerations for designing morphing wing surfaces.
Název v anglickém jazyce
Design of morphing wing for aerodynamic performance considering the wing flexibility effects
Popis výsledku anglicky
This paper provides an insight into ongoing research aimed at designing a morphing wing with the ability to continuously adapt its aerodynamic shape. The wing is targeted at a general purpose unmanned aerial vehicle. The morphing wing concept outlined in the paper is based on continuous camber changes of the wing leading and trailing edges, allowing optimal performance in different flight regimes. The aeroelastic tailoring method is used to design the load carrying structure of the wing in order to define the optimal stiffness and strength of the structure, which are considered as fixed in subsequent design steps. The research proposes a novel modular design approach that combines aerodynamic shape optimisation and aeroelastic considerations for designing morphing wing surfaces.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13th EASN International Conference on Innovation in Aviation & Space for opening New Horizons
ISBN
—
ISSN
1742-6588
e-ISSN
1742-6596
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
IOP Publishing
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Salerno
Datum konání akce
5. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—