Turbulence estimation by eddy dissipation rate at low-altitudes using UAV in-situ data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APU151574" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PU151574 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.engmech.cz/improc/2024/042.pdf" target="_blank" >https://www.engmech.cz/improc/2024/042.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/em2024-042" target="_blank" >10.21495/em2024-042</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Turbulence estimation by eddy dissipation rate at low-altitudes using UAV in-situ data
Popis výsledku v původním jazyce
Deploying Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) into routine operation requires accurate hyperlocal data. The requirements are set with a significant difference compared to the meteorological information and forecasts that have been sufficient until now. Several challenges need to be solved for the safe operation of UAVs. One of the most significant weaknesses of current meteorological information is turbulence and its detection. This article is focused on the low-altitudes turbulence detection using multicopters and their estimate processed by eddy dissipation rate. A low-cost low-weight method has been identified and will be tested on the field. Eventually, a first attempt to define a minimum safety distance from buildings for the UAVs, depending on building size and wind speed, is investigated via numerical simulations.
Název v anglickém jazyce
Turbulence estimation by eddy dissipation rate at low-altitudes using UAV in-situ data
Popis výsledku anglicky
Deploying Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) into routine operation requires accurate hyperlocal data. The requirements are set with a significant difference compared to the meteorological information and forecasts that have been sufficient until now. Several challenges need to be solved for the safe operation of UAVs. One of the most significant weaknesses of current meteorological information is turbulence and its detection. This article is focused on the low-altitudes turbulence detection using multicopters and their estimate processed by eddy dissipation rate. A low-cost low-weight method has been identified and will be tested on the field. Eventually, a first attempt to define a minimum safety distance from buildings for the UAVs, depending on building size and wind speed, is investigated via numerical simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2024 30th INTERNATIONAL CONFERENCE
ISBN
978-80-214-6235-9
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
333
Strana od-do
42-45
Název nakladatele
Brno University of Technology, Institute of Solid Mechanics, Mechatronics and Biomechanics
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Milovy
Datum konání akce
14. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—