STARTER-GENERATORS FOR COMBUSTION ENGINES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F01%3APU22087" target="_blank" >RIV/00216305:26220/01:PU22087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STARTER-GENERATORS FOR COMBUSTION ENGINES
Popis výsledku v původním jazyce
A construction project of a car starter-generator is introduced in this paper. The choice of the system conception is briefly discussed (the choice of the machine type, voltage level, mechanical solution with a gearbox or without it). The required parameters are defined. A concrete realised construction is described ? a synchronous permanent magnets EC-machine placed directly on the crankshaft of the combustion engine, DC/AC converter for the start regime, DC/DC converter for the generator regime and ellectronic control circuits. Finally some important measurement results are mentioned: The static torque measurement in the start regime ? maximum starting torque and torque ripple during rotor revolution, dynamical measurement in the start regime ? torque - speed characteristic, measurements in the generator regime ? charge curve, DC/DC converter efficiency.
Název v anglickém jazyce
STARTER-GENERATORS FOR COMBUSTION ENGINES
Popis výsledku anglicky
A construction project of a car starter-generator is introduced in this paper. The choice of the system conception is briefly discussed (the choice of the machine type, voltage level, mechanical solution with a gearbox or without it). The required parameters are defined. A concrete realised construction is described ? a synchronous permanent magnets EC-machine placed directly on the crankshaft of the combustion engine, DC/AC converter for the start regime, DC/DC converter for the generator regime and ellectronic control circuits. Finally some important measurement results are mentioned: The static torque measurement in the start regime ? maximum starting torque and torque ripple during rotor revolution, dynamical measurement in the start regime ? torque - speed characteristic, measurements in the generator regime ? charge curve, DC/DC converter efficiency.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F00%2FD013" target="_blank" >GA102/00/D013: Výzkum výkonových elektrických bezkartáčových pohonů na malé napětí pro automobilovou techniku</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDPE 2001
ISBN
80-89061-46-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
125-129
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Podbánské
Místo konání akce
The High Tatras, Slovakia
Datum konání akce
3. 10. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—