Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive Signal Processing for Reducing Effects of Car-cockpit Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F03%3APU38031" target="_blank" >RIV/00216305:26220/03:PU38031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive Signal Processing for Reducing Effects of Car-cockpit Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In speech communication areas, such as mobile hands-free telephoning, we often come into situations where we have to face the problems with noise. In car interior, hands-free communication suffers due to various speech degradation effects, which in turnreduces overall intelligibility. From a statistical point of view, speech is a quasi-stationary random process. Because of this and many other reasons it is necessary to employ such noise-cancelling techniques that are capable of dealing with time-varyinng stochastic signals. It turned out that adaptive algorithms are one of the most efficient. This article discusses the possibilities of adaptive noise control for noise cancellation in car-cockpit environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive Signal Processing for Reducing Effects of Car-cockpit Environment

  • Popis výsledku anglicky

    In speech communication areas, such as mobile hands-free telephoning, we often come into situations where we have to face the problems with noise. In car interior, hands-free communication suffers due to various speech degradation effects, which in turnreduces overall intelligibility. From a statistical point of view, speech is a quasi-stationary random process. Because of this and many other reasons it is necessary to employ such noise-cancelling techniques that are capable of dealing with time-varyinng stochastic signals. It turned out that adaptive algorithms are one of the most efficient. This article discusses the possibilities of adaptive noise control for noise cancellation in car-cockpit environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Intl. Conference Research in Telecommunication Technology - RTT 2003

  • ISBN

    80-227-1934-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    12-15

  • Název nakladatele

    FEI STU Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava, Slovak Republic

  • Místo konání akce

    Bratislava, Častá - Píla, Slovak Republic

  • Datum konání akce

    17. 9. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku