Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba standardu cizojazyčného vzdělávání pro vysoké školy technického zaměření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F08%3APU78639" target="_blank" >RIV/00216305:26220/08:PU78639 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvorba standardu cizojazyčného vzdělávání pro vysoké školy technického zaměření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text představuje proces a výsledky výzkumu při tvorbě standardu cizojazyčného vzdělávání na vysokých školách technického zaměření. Vedle stanovení vzdělávacích cílů a odborně zaměřených komunikativních dovedností a jazykových znalostí bylo součástí předkládaného výzkumného šetření určení žádoucí míry odbornosti učebních textů a zajištění institucionální i mezinárodní srovnatelnosti očekávaných výstupů založené na aplikaci evropských kritérií jazykového vzdělávání na akademický a odborný jazyk na technicky orientované univerzitě. Jak posílení výuky odborného jazyka, tak mezinárodní kompatibilita jazykového programu jsou plně v souladu s prioritami strategických dokumentů týkajících se terciárního jazykového vzdělávání v ČR i v Evropě.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating Foreign Language Standard in Technically-Oriented Universities

  • Popis výsledku anglicky

    The article Creating Foreign Language Standard in Technically-Oriented Universities deals with constructing a flexible standard for English language based on the application of European criteria for language education, formulated in a Common European Framework of Reference for Languages (2001) and in the European Language Portfolio, to language for academic and technical purposes. The national and international comparability can be seen in the standard expected outcomes compatible with standardised European descriptors and the Framework B1 level of achievement. The process of referring to European criteria for language education and their application to language for academic and specific purposes supports comparability rather than identity, allowing for variation, yet following common principles. This concept is suitable not only for the Czech Republic but also in the wider European context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E08051" target="_blank" >2E08051: Výzkum metod a postupů pro seznámení veřejnosti s prací výzkumného pracovníka prostřednictvím informačních technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LVIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus