Tvorba standardu cizojazyčného vzdělávání pro vysoké školy technického zaměření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F08%3APU78639" target="_blank" >RIV/00216305:26220/08:PU78639 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba standardu cizojazyčného vzdělávání pro vysoké školy technického zaměření
Popis výsledku v původním jazyce
Text představuje proces a výsledky výzkumu při tvorbě standardu cizojazyčného vzdělávání na vysokých školách technického zaměření. Vedle stanovení vzdělávacích cílů a odborně zaměřených komunikativních dovedností a jazykových znalostí bylo součástí předkládaného výzkumného šetření určení žádoucí míry odbornosti učebních textů a zajištění institucionální i mezinárodní srovnatelnosti očekávaných výstupů založené na aplikaci evropských kritérií jazykového vzdělávání na akademický a odborný jazyk na technicky orientované univerzitě. Jak posílení výuky odborného jazyka, tak mezinárodní kompatibilita jazykového programu jsou plně v souladu s prioritami strategických dokumentů týkajících se terciárního jazykového vzdělávání v ČR i v Evropě.
Název v anglickém jazyce
Creating Foreign Language Standard in Technically-Oriented Universities
Popis výsledku anglicky
The article Creating Foreign Language Standard in Technically-Oriented Universities deals with constructing a flexible standard for English language based on the application of European criteria for language education, formulated in a Common European Framework of Reference for Languages (2001) and in the European Language Portfolio, to language for academic and technical purposes. The national and international comparability can be seen in the standard expected outcomes compatible with standardised European descriptors and the Framework B1 level of achievement. The process of referring to European criteria for language education and their application to language for academic and specific purposes supports comparability rather than identity, allowing for variation, yet following common principles. This concept is suitable not only for the Czech Republic but also in the wider European context.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E08051" target="_blank" >2E08051: Výzkum metod a postupů pro seznámení veřejnosti s prací výzkumného pracovníka prostřednictvím informačních technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIII
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—