Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

REGULACE RYCHLOSTI STEJNOSM?RNÉHO POHONU NAP?TÍM KOTVY A MAGNETICKÝM POLEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F09%3APU80266" target="_blank" >RIV/00216305:26220/09:PU80266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SPEED CONTROL OF DC MOTOR USING COMBINED ARMATURE AND FIELD CONTROL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this investigation is to describe the principle of DC motor speed control using nonlinear combined control (armature voltage and field current). For the armature control mode, the field current is held constant and an adjustable voltage is applied to the armature. In the field control mode, the armature voltage is held constant and an adjustable voltage is applied to the field. The mathematical model of a separately excited DC motor (SEDM) with independent armature/filed control can be obtained by considering the electrical system, electromagnetic interaction and mechanical system. Simulation models of DC motor speed control methods and feedback control system for DC motor drives have been developed using MATLAB/Simulink.

  • Název v anglickém jazyce

    SPEED CONTROL OF DC MOTOR USING COMBINED ARMATURE AND FIELD CONTROL

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this investigation is to describe the principle of DC motor speed control using nonlinear combined control (armature voltage and field current). For the armature control mode, the field current is held constant and an adjustable voltage is applied to the armature. In the field control mode, the armature voltage is held constant and an adjustable voltage is applied to the field. The mathematical model of a separately excited DC motor (SEDM) with independent armature/filed control can be obtained by considering the electrical system, electromagnetic interaction and mechanical system. Simulation models of DC motor speed control methods and feedback control system for DC motor drives have been developed using MATLAB/Simulink.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding of the 15th Conference STUDENT EEICT 2009 - Volume 3

  • ISBN

    978-80-214-3870-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno, Czech Republic

  • Místo konání akce

    FEKT VUT v Brně

  • Datum konání akce

    23. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku