Synergy of technologies in teaching mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F12%3APU99809" target="_blank" >RIV/00216305:26220/12:PU99809 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Synergy of technologies in teaching mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The article gives an overview of professional mathematical software which students entering universities of technology are likely to use from the very beginning of their engineering studies. The article is intended as information for secondary school teachers who would like to make the transition between secondary school and university easier for their students. The software is discussed from the point of view of accessibility of the content rather than functionality. Differences of approach to preparing and distributing content are also discussed. Some suggestions of didactic use of respective products are also included.
Název v anglickém jazyce
Synergy of technologies in teaching mathematics
Popis výsledku anglicky
The article gives an overview of professional mathematical software which students entering universities of technology are likely to use from the very beginning of their engineering studies. The article is intended as information for secondary school teachers who would like to make the transition between secondary school and university easier for their students. The software is discussed from the point of view of accessibility of the content rather than functionality. Differences of approach to preparing and distributing content are also discussed. Some suggestions of didactic use of respective products are also included.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education. Univerzita Palackého v Olomouci AM
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012(4)
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
15-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—