Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reliability Analysis of Avionic System with a Human Operator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F13%3APU103792" target="_blank" >RIV/00216305:26220/13:PU103792 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reliability Analysis of Avionic System with a Human Operator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is concerned with a complex evaluation of the avionic system reliability with a human operator. In the first part the article introduces reliability analyses of concrete technical systems to be an indicator of longitudinal airplane balancing. Quantifications of technical system reliability are mainly resulting from reliability models and are based on key reliability indicators containing failure rate and mean time between failures. For system's critical point detection are used first of allqualitative reliability analyses. The next part of the article introduces the avionic system reliability evaluation with the human operator. The global reliability of this system is influenced and degraded by a human factor. The evaluation of reliability parameters is bounded on human fail quantification. For the full security and reliability analyse is important to realize not only the technical components description, but the detail human operator's action statement also.

  • Název v anglickém jazyce

    Reliability Analysis of Avionic System with a Human Operator

  • Popis výsledku anglicky

    This article is concerned with a complex evaluation of the avionic system reliability with a human operator. In the first part the article introduces reliability analyses of concrete technical systems to be an indicator of longitudinal airplane balancing. Quantifications of technical system reliability are mainly resulting from reliability models and are based on key reliability indicators containing failure rate and mean time between failures. For system's critical point detection are used first of allqualitative reliability analyses. The next part of the article introduces the avionic system reliability evaluation with the human operator. The global reliability of this system is influenced and degraded by a human factor. The evaluation of reliability parameters is bounded on human fail quantification. For the full security and reliability analyse is important to realize not only the technical components description, but the detail human operator's action statement also.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceeding of ICMT'13

  • ISBN

    978-80-7231-918-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    857-865

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku