Reliability Analysis of Avionic System with a Human Operator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F13%3APU103792" target="_blank" >RIV/00216305:26220/13:PU103792 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reliability Analysis of Avionic System with a Human Operator
Popis výsledku v původním jazyce
This article is concerned with a complex evaluation of the avionic system reliability with a human operator. In the first part the article introduces reliability analyses of concrete technical systems to be an indicator of longitudinal airplane balancing. Quantifications of technical system reliability are mainly resulting from reliability models and are based on key reliability indicators containing failure rate and mean time between failures. For system's critical point detection are used first of allqualitative reliability analyses. The next part of the article introduces the avionic system reliability evaluation with the human operator. The global reliability of this system is influenced and degraded by a human factor. The evaluation of reliability parameters is bounded on human fail quantification. For the full security and reliability analyse is important to realize not only the technical components description, but the detail human operator's action statement also.
Název v anglickém jazyce
Reliability Analysis of Avionic System with a Human Operator
Popis výsledku anglicky
This article is concerned with a complex evaluation of the avionic system reliability with a human operator. In the first part the article introduces reliability analyses of concrete technical systems to be an indicator of longitudinal airplane balancing. Quantifications of technical system reliability are mainly resulting from reliability models and are based on key reliability indicators containing failure rate and mean time between failures. For system's critical point detection are used first of allqualitative reliability analyses. The next part of the article introduces the avionic system reliability evaluation with the human operator. The global reliability of this system is influenced and degraded by a human factor. The evaluation of reliability parameters is bounded on human fail quantification. For the full security and reliability analyse is important to realize not only the technical components description, but the detail human operator's action statement also.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceeding of ICMT'13
ISBN
978-80-7231-918-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
857-865
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—