Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cross-Lab Study on Preference of Experience in 3DTV: Influence from Display Technology and Test Enviroment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F13%3APU104275" target="_blank" >RIV/00216305:26220/13:PU104275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cross-Lab Study on Preference of Experience in 3DTV: Influence from Display Technology and Test Enviroment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Quality of Experience (QoE) in 3DTV may be influenced by many factors, such as the viewing conditions, the characteristics of the panel of viewers, etc. In this study, the impact of two factors, namely the test environment and the display technology areanalyzed. Particularly, two paired comparison experiments have been carried out to assess the overall preference of experience (PoE) for a set of 3D video sequences. The first experiment, performed at University of Nantes, allows comparing the results obtained in a standard laboratory versus living-room-like environment. No significance difference has been found. The second experiment, performed at Brno University, allows comparing the results obtained using stereoscopic display with shutter glasses versus polarized glasses. Significance difference could be identified depending on the video content. Since the same test material has been used in both locations, inter-laboratory correlation is also analyzed.

  • Název v anglickém jazyce

    Cross-Lab Study on Preference of Experience in 3DTV: Influence from Display Technology and Test Enviroment

  • Popis výsledku anglicky

    Quality of Experience (QoE) in 3DTV may be influenced by many factors, such as the viewing conditions, the characteristics of the panel of viewers, etc. In this study, the impact of two factors, namely the test environment and the display technology areanalyzed. Particularly, two paired comparison experiments have been carried out to assess the overall preference of experience (PoE) for a set of 3D video sequences. The first experiment, performed at University of Nantes, allows comparing the results obtained in a standard laboratory versus living-room-like environment. No significance difference has been found. The second experiment, performed at Brno University, allows comparing the results obtained using stereoscopic display with shutter glasses versus polarized glasses. Significance difference could be identified depending on the video content. Since the same test material has been used in both locations, inter-laboratory correlation is also analyzed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fifth International Workshop on Quality of Multimedia Experience QoMEX 2013

  • ISBN

    978-1-4799-0738-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1-2

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Klagenfurt

  • Datum konání akce

    3. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000331828000016