In-vehicle mm-Wave Channel Model and Measurement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F14%3APU109190" target="_blank" >RIV/00216305:26220/14:PU109190 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
In-vehicle mm-Wave Channel Model and Measurement
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution documents and discusses recent wideband radio channel measurements carried out in the intra?vehicle environment. Channels in the millimeter-wave (MMW) frequency band have been measured in 55?65 GHz using openended rectangular waveguides. We present a channel modeling approach based on a decomposition of spatially specific Channel Impulse Responses (CIRs) into the large and small scale fading. The decomposition is done by a Hodrick-Prescott filter. We parametrize the small scale fadingutilizing Maximum-likelihood estimates for the parameters of a generalized extreme value (GEV) distribution. The large scale fading is described by a two dimensional polynomial curve. We also compare simulated results with our measurement exploiting two-sample Kolmogorov-Smirnov test.
Název v anglickém jazyce
In-vehicle mm-Wave Channel Model and Measurement
Popis výsledku anglicky
This contribution documents and discusses recent wideband radio channel measurements carried out in the intra?vehicle environment. Channels in the millimeter-wave (MMW) frequency band have been measured in 55?65 GHz using openended rectangular waveguides. We present a channel modeling approach based on a decomposition of spatially specific Channel Impulse Responses (CIRs) into the large and small scale fading. The decomposition is done by a Hodrick-Prescott filter. We parametrize the small scale fadingutilizing Maximum-likelihood estimates for the parameters of a generalized extreme value (GEV) distribution. The large scale fading is described by a two dimensional polynomial curve. We also compare simulated results with our measurement exploiting two-sample Kolmogorov-Smirnov test.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vehicular Technology Conference (VTC Fall), 2014 IEEE 80th
ISBN
978-1-4799-4450-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Vancouver,
Datum konání akce
14. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—