High-Power Charger for SUPER-EL Electric Passenger Car
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F14%3APU111269" target="_blank" >RIV/00216305:26220/14:PU111269 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/04801.0237ecst" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1149/04801.0237ecst</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/04801.0237ecst" target="_blank" >10.1149/04801.0237ecst</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High-Power Charger for SUPER-EL Electric Passenger Car
Popis výsledku v původním jazyce
Fast-chargers improve dominantly the practical usability of electric vehicles because they enable to charge the traction accumulators during short time periods (ones of hours or tens of minutes). Nowadays “on board” fast-chargers are required instead of heavy and large stationary solutions. Therefore stronger requirements on high power/mass and power/volume ratio appear. This paper introduces fast-chargers developed by the authors for concrete users. The high power/mass and power/volume ratios are achieved using a non-tradition DC/DC converter operating at a very high switching frequency.
Název v anglickém jazyce
High-Power Charger for SUPER-EL Electric Passenger Car
Popis výsledku anglicky
Fast-chargers improve dominantly the practical usability of electric vehicles because they enable to charge the traction accumulators during short time periods (ones of hours or tens of minutes). Nowadays “on board” fast-chargers are required instead of heavy and large stationary solutions. Therefore stronger requirements on high power/mass and power/volume ratio appear. This paper introduces fast-chargers developed by the authors for concrete users. The high power/mass and power/volume ratios are achieved using a non-tradition DC/DC converter operating at a very high switching frequency.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1210" target="_blank" >LO1210: Energie v podmínkách udržitelného rozvoje (EN-PUR)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ECS Transaction
ISSN
1938-5862
e-ISSN
1938-6737
Svazek periodika
48
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
237-244
Kód UT WoS článku
000338921200028
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84906671110