Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Out of vehicle channel sounding in 5.8 GHz band

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F15%3APU116141" target="_blank" >RIV/00216305:26220/15:PU116141 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/7325250" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/7325250</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/RNDM.2015.7325250" target="_blank" >10.1109/RNDM.2015.7325250</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Out of vehicle channel sounding in 5.8 GHz band

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents out-of-vehicle channel measurement results in the 5.8 GHz frequency band which is used in the IEEE 802.11p standard. Experiments for two different distances and three different angles around the parked car are carried out. It is found that a two-term exponential decay model can satisfactorily describe the mean measured power delay profiles. For each measurement, this large scale variation is used to calculate the corresponding channel impulse response and to construct a Rician tap-delay multipath channel model. Bit error rate (BER) performance for each measured location is then evaluated through MATLAB based simulation. The simulation results indicate that the error performances do not vary much and it is possible to determine an average BER curve for the whole set of data.

  • Název v anglickém jazyce

    Out of vehicle channel sounding in 5.8 GHz band

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents out-of-vehicle channel measurement results in the 5.8 GHz frequency band which is used in the IEEE 802.11p standard. Experiments for two different distances and three different angles around the parked car are carried out. It is found that a two-term exponential decay model can satisfactorily describe the mean measured power delay profiles. For each measurement, this large scale variation is used to calculate the corresponding channel impulse response and to construct a Rician tap-delay multipath channel model. Bit error rate (BER) performance for each measured location is then evaluated through MATLAB based simulation. The simulation results indicate that the error performances do not vary much and it is possible to determine an average BER curve for the whole set of data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th International Workshop on Reliable Networks Design and Modeling

  • ISBN

    978-1-4673-8049-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    341-344

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Munich, Germany

  • Datum konání akce

    6. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380400000050