Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Measuring User Experience with Mobile Data Services

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F15%3APU117418" target="_blank" >RIV/00216305:26220/15:PU117418 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Measuring User Experience with Mobile Data Services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The constantly increasing demand for the evaluation of network services not only from the objective point of view (so called Quality of Service approach), but also from the end user experience (Quality of Experience / QoE) perspective opens several new challenges for service providers and application designers as well. Inspired by that and putting together our experience and knowledge in QoE assessment research for mobile networks, we present in this paper our own methodology and developed mobile application that is capable to measure the actual network conditions and give online feedback on expected user sat- isfaction level by implementation our own QoE analytical model. All the measurements are stored in the cloud-based database which is publicly accessible as a reference to other users. The developed application is available on iTunes App Store and has been already downloaded and installed by 12240 users. The key measurements and findings which have been gathered so far are summari

  • Název v anglickém jazyce

    On Measuring User Experience with Mobile Data Services

  • Popis výsledku anglicky

    The constantly increasing demand for the evaluation of network services not only from the objective point of view (so called Quality of Service approach), but also from the end user experience (Quality of Experience / QoE) perspective opens several new challenges for service providers and application designers as well. Inspired by that and putting together our experience and knowledge in QoE assessment research for mobile networks, we present in this paper our own methodology and developed mobile application that is capable to measure the actual network conditions and give online feedback on expected user sat- isfaction level by implementation our own QoE analytical model. All the measurements are stored in the cloud-based database which is publicly accessible as a reference to other users. The developed application is available on iTunes App Store and has been already downloaded and installed by 12240 users. The key measurements and findings which have been gathered so far are summari

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0072" target="_blank" >ED2.1.00/03.0072: Centrum senzorických, informačních a komunikačních systémů (SIX)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Elektrorevue - Internetový časopis (http://www.elektrorevue.cz)

  • ISSN

    1213-1539

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    49-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus