ODAC-based traffic lights for intelligent transport systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F16%3APU118858" target="_blank" >RIV/00216305:26220/16:PU118858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/7477401" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/7477401</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2016.7477401" target="_blank" >10.1109/RADIOELEK.2016.7477401</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ODAC-based traffic lights for intelligent transport systems
Popis výsledku v původním jazyce
The optical digital to analog converter (ODAC) concept is introduced to be used in an intelligent transportation system (ITS). The paper explores the performance of ODAC adapted into a traffic light head in order to enable transferring information from the infrastructure to the vehicle (I2V). The performance of such a scenario is shown by reconstructing error as a function of emitter placement, LED’s half power angle (HPA) and receiver’s field of view (FOV). The obtained results reveal that ODAC performance strictly depends on geometrical deployment. Moreover, increasing signal frequency additionally introduces noticeable signal distortion.
Název v anglickém jazyce
ODAC-based traffic lights for intelligent transport systems
Popis výsledku anglicky
The optical digital to analog converter (ODAC) concept is introduced to be used in an intelligent transportation system (ITS). The paper explores the performance of ODAC adapted into a traffic light head in order to enable transferring information from the infrastructure to the vehicle (I2V). The performance of such a scenario is shown by reconstructing error as a function of emitter placement, LED’s half power angle (HPA) and receiver’s field of view (FOV). The obtained results reveal that ODAC performance strictly depends on geometrical deployment. Moreover, increasing signal frequency additionally introduces noticeable signal distortion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1401" target="_blank" >LO1401: Interdisciplinární výzkum bezdrátových technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 26th International Conference RADIOELEKTRONIKA 2016
ISBN
978-1-5090-1673-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
345-349
Název nakladatele
Department of Electronics and Multimedia Communications
Místo vydání
Košice, Slovakia
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
19. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000383741100072