Comparison of Neural Models of UWB and 60GHz In-car Transmission Channels
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F16%3APU120771" target="_blank" >RIV/00216305:26220/16:PU120771 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org.ezproxy.lib.vutbr.cz/document/7593493/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org.ezproxy.lib.vutbr.cz/document/7593493/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/COBCOM.2016.7593493" target="_blank" >10.1109/COBCOM.2016.7593493</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Neural Models of UWB and 60GHz In-car Transmission Channels
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge of characteristics of the transmission channel is advantageous for the selection of a suitable location of transmitting and receiving antennas, choice of the carrier frequency and the transmission parameters such as bit rate, modulation type, coding, etc. However, the description of properties of the transmission channel can be computationally time consuming, and the computational complexity increases with the increasing frequency. The transmission channel can be modeled by an artificial neural network to reduce the computational complexity compared to the analysis using full-wave simulation programs (CST, HFSS, etc.). Two neural network architectures were selected (a feed-forward one and a radial basis function one) to model an in-car transmission channel. For each neural model, a study of the model error, the speed of training and the network complexity is given.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Neural Models of UWB and 60GHz In-car Transmission Channels
Popis výsledku anglicky
Knowledge of characteristics of the transmission channel is advantageous for the selection of a suitable location of transmitting and receiving antennas, choice of the carrier frequency and the transmission parameters such as bit rate, modulation type, coding, etc. However, the description of properties of the transmission channel can be computationally time consuming, and the computational complexity increases with the increasing frequency. The transmission channel can be modeled by an artificial neural network to reduce the computational complexity compared to the analysis using full-wave simulation programs (CST, HFSS, etc.). Two neural network architectures were selected (a feed-forward one and a radial basis function one) to model an in-car transmission channel. For each neural model, a study of the model error, the speed of training and the network complexity is given.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CoBCom 2016
ISBN
978-1-5090-2269-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
150
Strana od-do
64-68
Název nakladatele
IEEE Xplore
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Graz University of Technology
Datum konání akce
14. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000387126000004