Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatická detekce začátků svalové aktivity ke stanovení doby svalové odezvy řidiče.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F17%3APU123435" target="_blank" >RIV/00216305:26220/17:PU123435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Automatická detekce začátků svalové aktivity ke stanovení doby svalové odezvy řidiče.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reakční doba řidiče je důležitou charakteristikou chování řidiče osobního vozidla v běžném dopravním provozu. Reakční dobu řidiče lze dále separovat na několik složek, z nichž doba svalové odezvy řidiče poměrně přesně vypovídá o charakteru a délce trvání konečné fáze reakční doby, tj. uvolnění plynového a sešlápnutí brzdové pedálu. Ke stanovení doby svalové odezvy řidiče je nutné co nejpřesněji určit její počátek. Cílem tohoto článku je představit dvě metody automatické detekce ke stanovení počátků svalové aktivity. Celkem bylo testováno 13 řidičů během cca 40 minutových jízd v reálném městském provozu a 3 typy jízdních situací, na které musel řidič osobního vozidla během jízdy reagovat. Článek diskutuje výsledky dosažené manuální detekcí počátků svalové aktivity expertem a výsledky dosažené automatickou detekcí a ukazuje, zda jsou vybrané a navržené metody automatické detekce vhodné k využití doby svalové odezvy jako součásti celkové reakční doby řidiče osobního vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    Automatic detection of onsets of muscle activity to definition of driver’s muscle activity.

  • Popis výsledku anglicky

    Driver’s reaction time is the main characteristic of driver’s behavior in the real traffic. Reaction time might be separated into several components. One of these components, muscle response time, reflects about the nature and duration of the terminal phase of reaction time, i.e. releasing the accelerator pedal and depressing the brake pedal. To define muscle response time the accurate determining of muscle activity onset is needed. The aim of this article is to introduce two methods of automatic detection to determine the onset of muscle activity. Altogether, 13 drivers and three types of riding situations were tested during 40 minutes-long ride in the real traffic conditions. The obtained results of manual detection of muscle activity onset formed by expert and results obtained from automatic detections of muscle activity onset were compared and it was discussed which automatic detection method is appropriate to detect muscle activity onsets.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20601 - Medical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Elektrorevue - Internetový časopis (http://www.elektrorevue.cz)

  • ISSN

    1213-1539

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    43-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus