Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU126503" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU126503 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pe.org.pl/index.php?lang=1" target="_blank" >http://pe.org.pl/index.php?lang=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15199/48.2018.05.02" target="_blank" >10.15199/48.2018.05.02</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor is investigated. High-speed induction motor with the axially slitted rotor is examined and studied from the perspective of additional rotor losses, torque ripple and undesirable magnetic force. More than ten rotor slits are simulated with finite element method, where the simulated motor is under fully load. Finite element transient analysis is used to respect relative rotor movement to the stator. This article will demonstrate that the number of rotor slits should be chosen wisely.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor.

  • Popis výsledku anglicky

    The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor is investigated. High-speed induction motor with the axially slitted rotor is examined and studied from the perspective of additional rotor losses, torque ripple and undesirable magnetic force. More than ten rotor slits are simulated with finite element method, where the simulated motor is under fully load. Finite element transient analysis is used to respect relative rotor movement to the stator. This article will demonstrate that the number of rotor slits should be chosen wisely.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1210" target="_blank" >LO1210: Energie v podmínkách udržitelného rozvoje (EN-PUR)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Przeglad Elektrotechniczny

  • ISSN

    0033-2097

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    7-13

  • Kód UT WoS článku

    000439372900002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046749043