The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU126503" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU126503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pe.org.pl/index.php?lang=1" target="_blank" >http://pe.org.pl/index.php?lang=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15199/48.2018.05.02" target="_blank" >10.15199/48.2018.05.02</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor.
Popis výsledku v původním jazyce
The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor is investigated. High-speed induction motor with the axially slitted rotor is examined and studied from the perspective of additional rotor losses, torque ripple and undesirable magnetic force. More than ten rotor slits are simulated with finite element method, where the simulated motor is under fully load. Finite element transient analysis is used to respect relative rotor movement to the stator. This article will demonstrate that the number of rotor slits should be chosen wisely.
Název v anglickém jazyce
The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor.
Popis výsledku anglicky
The impact of the rotor slit number on the behavior of high-speed induction motor is investigated. High-speed induction motor with the axially slitted rotor is examined and studied from the perspective of additional rotor losses, torque ripple and undesirable magnetic force. More than ten rotor slits are simulated with finite element method, where the simulated motor is under fully load. Finite element transient analysis is used to respect relative rotor movement to the stator. This article will demonstrate that the number of rotor slits should be chosen wisely.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1210" target="_blank" >LO1210: Energie v podmínkách udržitelného rozvoje (EN-PUR)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Przeglad Elektrotechniczny
ISSN
0033-2097
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7-13
Kód UT WoS článku
000439372900002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85046749043