Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling Transmit Power Reduction for a Typical Cell with Licensed Shared Access Capabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU126590" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU126590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2018.2799141" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2018.2799141</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2018.2799141" target="_blank" >10.1109/TVT.2018.2799141</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling Transmit Power Reduction for a Typical Cell with Licensed Shared Access Capabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, there is a strong demand to augment capacity of mobile cellular deployments as dictated by advanced bandwidth-hungry applications and services. Network densification and the use of millimeter-wave frequencies develop as the mainstream solutions in fifth-generation (5G) systems, but both suffer from increased complexity and cost. A viable alternative is based on the Licensed Shared Access (LSA) framework that manages spectrum sharing between a limited number of participants. However, interference produced by the current user of the spectrum (the mobile operator) toward its owner (the incumbent) has to be carefully controlled and a number of LSA policies thus emerge. A feasible policy is to reduce the transmit power of the user equipment served by the mobile operator on the LSA bands whenever requested by the incumbent. This work contributes a novel mathematical analysis of the said LSA policy in a challenging scenario that features a highly-dynamic incumbent (the airport), as well as verifies the findings with more detailed system-level simulations. The proposed results constitute a tight estimate on the practical system operation.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling Transmit Power Reduction for a Typical Cell with Licensed Shared Access Capabilities

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, there is a strong demand to augment capacity of mobile cellular deployments as dictated by advanced bandwidth-hungry applications and services. Network densification and the use of millimeter-wave frequencies develop as the mainstream solutions in fifth-generation (5G) systems, but both suffer from increased complexity and cost. A viable alternative is based on the Licensed Shared Access (LSA) framework that manages spectrum sharing between a limited number of participants. However, interference produced by the current user of the spectrum (the mobile operator) toward its owner (the incumbent) has to be carefully controlled and a number of LSA policies thus emerge. A feasible policy is to reduce the transmit power of the user equipment served by the mobile operator on the LSA bands whenever requested by the incumbent. This work contributes a novel mathematical analysis of the said LSA policy in a challenging scenario that features a highly-dynamic incumbent (the airport), as well as verifies the findings with more detailed system-level simulations. The proposed results constitute a tight estimate on the practical system operation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1401" target="_blank" >LO1401: Interdisciplinární výzkum bezdrátových technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE TRANSACTIONS ON VEHICULAR TECHNOLOGY

  • ISSN

    0018-9545

  • e-ISSN

    1939-9359

  • Svazek periodika

    99

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

    000435553400069

  • EID výsledku v databázi Scopus