Measured Delay and Doppler Profiles of Overtaking Vehicles at 60 GHz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU128191" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU128191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://publik.tuwien.ac.at/files/publik_268504.pdf" target="_blank" >https://publik.tuwien.ac.at/files/publik_268504.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1049/cp.2018.0470" target="_blank" >10.1049/cp.2018.0470</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measured Delay and Doppler Profiles of Overtaking Vehicles at 60 GHz
Popis výsledku v původním jazyce
We report results from real-world millimetre wave vehicle-to-vehicle channel measurements carried out in an ur- ban street environment, down-town Vienna, Austria. Channel measurements have been acquired with a time-domain channel sounder in the frequency band 59.75–60.25 GHz with a frequency resolution of approximately 5 MHz. We estimate the local scattering function for sequential stationarity regions in time. A multitaper estimator is used to precisely define Doppler and delay resolutions. Estimates for delay and Doppler profiles are evaluated from the local scattering function for several overtaking vehicles at a variety of speeds and for different types of vehicles. The results show that passenger cars are associated with a single Doppler trajectory, whereas larger vehicles, such as trucks, show up in the data with multiple Doppler trajectories.
Název v anglickém jazyce
Measured Delay and Doppler Profiles of Overtaking Vehicles at 60 GHz
Popis výsledku anglicky
We report results from real-world millimetre wave vehicle-to-vehicle channel measurements carried out in an ur- ban street environment, down-town Vienna, Austria. Channel measurements have been acquired with a time-domain channel sounder in the frequency band 59.75–60.25 GHz with a frequency resolution of approximately 5 MHz. We estimate the local scattering function for sequential stationarity regions in time. A multitaper estimator is used to precisely define Doppler and delay resolutions. Estimates for delay and Doppler profiles are evaluated from the local scattering function for several overtaking vehicles at a variety of speeds and for different types of vehicles. The results show that passenger cars are associated with a single Doppler trajectory, whereas larger vehicles, such as trucks, show up in the data with multiple Doppler trajectories.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20203 - Telecommunications
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th European Conference on Antennas and Propagation (EuCAP 2018)
ISBN
9781509037421
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
London, UK
Místo konání akce
Londýn
Datum konání akce
9. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—