Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of the Fuel Thermal Conductivity on the Core Temperatures during LOCA Accident

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU128247" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU128247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2018.8395976" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2018.8395976</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2018.8395976" target="_blank" >10.1109/EPE.2018.8395976</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of the Fuel Thermal Conductivity on the Core Temperatures during LOCA Accident

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The influence of the thermal conductivity on the development of the core temperatures during LOCA type accident is investigated in this article. At first, the RELAP5 model of the PSB VVER-1000 facility was validated against the experimental from the 11% upper plenum LOCA test. After validation, the model was modified in such a way that the heating rod geometry was changed to regular fuel pin based on the TVSAT-T fuel assembly design. With the modified model, a series of simulations was run in order to see the influence of burnup and SiC additive on the development of the cladding surface temperatures during LOCA accident.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of the Fuel Thermal Conductivity on the Core Temperatures during LOCA Accident

  • Popis výsledku anglicky

    The influence of the thermal conductivity on the development of the core temperatures during LOCA type accident is investigated in this article. At first, the RELAP5 model of the PSB VVER-1000 facility was validated against the experimental from the 11% upper plenum LOCA test. After validation, the model was modified in such a way that the heating rod geometry was changed to regular fuel pin based on the TVSAT-T fuel assembly design. With the modified model, a series of simulations was run in order to see the influence of burnup and SiC additive on the development of the cladding surface temperatures during LOCA accident.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20305 - Nuclear related engineering; (nuclear physics to be 1.3);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020455" target="_blank" >TE01020455: Centrum pokročilých jaderných technologií (CANUT)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proccedings of the 2018 19 th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE)

  • ISBN

    978-1-5386-4611-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    546-550

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    16. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000439649500104