The Influence of the Fuel Thermal Conductivity on the Core Temperatures during LOCA Accident
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU128247" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU128247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2018.8395976" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2018.8395976</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2018.8395976" target="_blank" >10.1109/EPE.2018.8395976</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of the Fuel Thermal Conductivity on the Core Temperatures during LOCA Accident
Popis výsledku v původním jazyce
The influence of the thermal conductivity on the development of the core temperatures during LOCA type accident is investigated in this article. At first, the RELAP5 model of the PSB VVER-1000 facility was validated against the experimental from the 11% upper plenum LOCA test. After validation, the model was modified in such a way that the heating rod geometry was changed to regular fuel pin based on the TVSAT-T fuel assembly design. With the modified model, a series of simulations was run in order to see the influence of burnup and SiC additive on the development of the cladding surface temperatures during LOCA accident.
Název v anglickém jazyce
The Influence of the Fuel Thermal Conductivity on the Core Temperatures during LOCA Accident
Popis výsledku anglicky
The influence of the thermal conductivity on the development of the core temperatures during LOCA type accident is investigated in this article. At first, the RELAP5 model of the PSB VVER-1000 facility was validated against the experimental from the 11% upper plenum LOCA test. After validation, the model was modified in such a way that the heating rod geometry was changed to regular fuel pin based on the TVSAT-T fuel assembly design. With the modified model, a series of simulations was run in order to see the influence of burnup and SiC additive on the development of the cladding surface temperatures during LOCA accident.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20305 - Nuclear related engineering; (nuclear physics to be 1.3);
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020455" target="_blank" >TE01020455: Centrum pokročilých jaderných technologií (CANUT)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proccedings of the 2018 19 th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE)
ISBN
978-1-5386-4611-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
546-550
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
16. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000439649500104