Investigating the Impact of Advertisement Banners and Clips on Video QoE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU128314" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU128314 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8416445" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8416445</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICDCS.2018.00182" target="_blank" >10.1109/ICDCS.2018.00182</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigating the Impact of Advertisement Banners and Clips on Video QoE
Popis výsledku v původním jazyce
Although Quality of Experience (QoE) of Internet services can be affected by context influence factors, their actual impact is not widely investigated yet. In the context of online video services, web portals often display advertisement banners or clips to monetize their service. However, these advertisements can distract or annoy the users, which might degrade the QoE of the actual video service. In this work, two crowdsourcing studies were conducted to investigate the impact of advertisement banners and clips on video QoE. Therefore, both theoretical opinions on in-service advertisements and subjective quality ratings are evaluated. The findings confirm that advertisements are negatively perceived by users during service consumption, but a generally negative impact on video QoE cannot be supported, as the interplay of advertisement and the QoE of video services is rather complex.
Název v anglickém jazyce
Investigating the Impact of Advertisement Banners and Clips on Video QoE
Popis výsledku anglicky
Although Quality of Experience (QoE) of Internet services can be affected by context influence factors, their actual impact is not widely investigated yet. In the context of online video services, web portals often display advertisement banners or clips to monetize their service. However, these advertisements can distract or annoy the users, which might degrade the QoE of the actual video service. In this work, two crowdsourcing studies were conducted to investigate the impact of advertisement banners and clips on video QoE. Therefore, both theoretical opinions on in-service advertisements and subjective quality ratings are evaluated. The findings confirm that advertisements are negatively perceived by users during service consumption, but a generally negative impact on video QoE cannot be supported, as the interplay of advertisement and the QoE of video services is rather complex.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1401" target="_blank" >LO1401: Interdisciplinární výzkum bezdrátových technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 IEEE 38th International Conference on Distributed Computing Systems
ISBN
978-1-5386-6871-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1618-1623
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Vídeň
Datum konání akce
2. 7. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000541051900172