Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating the Impact of Advertisement Banners and Clips on Video QoE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F18%3APU128314" target="_blank" >RIV/00216305:26220/18:PU128314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8416445" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8416445</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICDCS.2018.00182" target="_blank" >10.1109/ICDCS.2018.00182</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating the Impact of Advertisement Banners and Clips on Video QoE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although Quality of Experience (QoE) of Internet services can be affected by context influence factors, their actual impact is not widely investigated yet. In the context of online video services, web portals often display advertisement banners or clips to monetize their service. However, these advertisements can distract or annoy the users, which might degrade the QoE of the actual video service. In this work, two crowdsourcing studies were conducted to investigate the impact of advertisement banners and clips on video QoE. Therefore, both theoretical opinions on in-service advertisements and subjective quality ratings are evaluated. The findings confirm that advertisements are negatively perceived by users during service consumption, but a generally negative impact on video QoE cannot be supported, as the interplay of advertisement and the QoE of video services is rather complex.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating the Impact of Advertisement Banners and Clips on Video QoE

  • Popis výsledku anglicky

    Although Quality of Experience (QoE) of Internet services can be affected by context influence factors, their actual impact is not widely investigated yet. In the context of online video services, web portals often display advertisement banners or clips to monetize their service. However, these advertisements can distract or annoy the users, which might degrade the QoE of the actual video service. In this work, two crowdsourcing studies were conducted to investigate the impact of advertisement banners and clips on video QoE. Therefore, both theoretical opinions on in-service advertisements and subjective quality ratings are evaluated. The findings confirm that advertisements are negatively perceived by users during service consumption, but a generally negative impact on video QoE cannot be supported, as the interplay of advertisement and the QoE of video services is rather complex.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1401" target="_blank" >LO1401: Interdisciplinární výzkum bezdrátových technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 IEEE 38th International Conference on Distributed Computing Systems

  • ISBN

    978-1-5386-6871-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1618-1623

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000541051900172