Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual Quality Assessment Considering Ultra HD, Full HD Resolution and Viewing Distance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F19%3APU131892" target="_blank" >RIV/00216305:26220/19:PU131892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8733448" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8733448</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2019.8733448" target="_blank" >10.1109/RADIOELEK.2019.8733448</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual Quality Assessment Considering Ultra HD, Full HD Resolution and Viewing Distance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interest in multimedia content is rapidly increasing. In recent years there was extremely progress in improving Quality of Experience (QoE) in multimedia systems.As the next generation of TV, Ultra High Definition Television (Ultra HDTV) is attracting more and more people’s attention. Ultra HDTV can provide a new viewer experience. In the case of HDTV, the observation distance plays an important role. If the observer sits further away from the television, that is the optimal viewing distance, and he may lose the benefit of HDTV. The results showed that for the case of non-optimal viewing distance, viewer’s preference of Ultra HD resolution is not significantly higher. The result for the optimal viewing distance is very dependent on the video content and the bitrate. In our case, base on a questionnaire, it was found that 82 % of respondents owning Ultra HDTV do not sit at optimal distance.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual Quality Assessment Considering Ultra HD, Full HD Resolution and Viewing Distance

  • Popis výsledku anglicky

    Interest in multimedia content is rapidly increasing. In recent years there was extremely progress in improving Quality of Experience (QoE) in multimedia systems.As the next generation of TV, Ultra High Definition Television (Ultra HDTV) is attracting more and more people’s attention. Ultra HDTV can provide a new viewer experience. In the case of HDTV, the observation distance plays an important role. If the observer sits further away from the television, that is the optimal viewing distance, and he may lose the benefit of HDTV. The results showed that for the case of non-optimal viewing distance, viewer’s preference of Ultra HD resolution is not significantly higher. The result for the optimal viewing distance is very dependent on the video content and the bitrate. In our case, base on a questionnaire, it was found that 82 % of respondents owning Ultra HDTV do not sit at optimal distance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1401" target="_blank" >LO1401: Interdisciplinární výzkum bezdrátových technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Radioelektronika 2019

  • ISBN

    978-1-5386-9321-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    187-190

  • Název nakladatele

    University of Pardubice

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    16. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000492026100033