Visual Quality Assessment Considering Ultra HD, Full HD Resolution and Viewing Distance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F19%3APU131892" target="_blank" >RIV/00216305:26220/19:PU131892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8733448" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8733448</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2019.8733448" target="_blank" >10.1109/RADIOELEK.2019.8733448</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visual Quality Assessment Considering Ultra HD, Full HD Resolution and Viewing Distance
Popis výsledku v původním jazyce
Interest in multimedia content is rapidly increasing. In recent years there was extremely progress in improving Quality of Experience (QoE) in multimedia systems.As the next generation of TV, Ultra High Definition Television (Ultra HDTV) is attracting more and more people’s attention. Ultra HDTV can provide a new viewer experience. In the case of HDTV, the observation distance plays an important role. If the observer sits further away from the television, that is the optimal viewing distance, and he may lose the benefit of HDTV. The results showed that for the case of non-optimal viewing distance, viewer’s preference of Ultra HD resolution is not significantly higher. The result for the optimal viewing distance is very dependent on the video content and the bitrate. In our case, base on a questionnaire, it was found that 82 % of respondents owning Ultra HDTV do not sit at optimal distance.
Název v anglickém jazyce
Visual Quality Assessment Considering Ultra HD, Full HD Resolution and Viewing Distance
Popis výsledku anglicky
Interest in multimedia content is rapidly increasing. In recent years there was extremely progress in improving Quality of Experience (QoE) in multimedia systems.As the next generation of TV, Ultra High Definition Television (Ultra HDTV) is attracting more and more people’s attention. Ultra HDTV can provide a new viewer experience. In the case of HDTV, the observation distance plays an important role. If the observer sits further away from the television, that is the optimal viewing distance, and he may lose the benefit of HDTV. The results showed that for the case of non-optimal viewing distance, viewer’s preference of Ultra HD resolution is not significantly higher. The result for the optimal viewing distance is very dependent on the video content and the bitrate. In our case, base on a questionnaire, it was found that 82 % of respondents owning Ultra HDTV do not sit at optimal distance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1401" target="_blank" >LO1401: Interdisciplinární výzkum bezdrátových technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Radioelektronika 2019
ISBN
978-1-5386-9321-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
187-190
Název nakladatele
University of Pardubice
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
16. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000492026100033