Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High-torque ferrite synchronous reluctance machine design optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F20%3APU137744" target="_blank" >RIV/00216305:26220/20:PU137744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9286461" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9286461</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ME49197.2020.9286461" target="_blank" >10.1109/ME49197.2020.9286461</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High-torque ferrite synchronous reluctance machine design optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The electrical machine's development focused on the specific industry applications are becoming very attractive in recent years. The goal is to simplify, increase reliability, and reduce the cost of the application drive train that is usually achieved by diminishing the need for a gearbox. A possible electric motors drive train cost optimization could be achieved in two ways – use of cheaper electric motors or reduce either amount or cost of the electric motor accessories. The high-torque ferrite synchronous reluctance machine design is aiming at both of these assumptions. This electric motor is using low-cost ferrite permanent magnets, this could reduce the motor price and since it is developed for the specific application, there is no need for a gearbox. This paper focuses on the design and optimization of high-torque ferrite assisted synchronous reluctance machine. The application of the proposed design is to replace surface permanent magnet low-speed traction motor while reducing the motor cost and achieving the best possible efficiency. The main aim of achieving the best possible efficiency is always done within the specified boundaries. The optimization method chosen by the authors is the design optimization by evolutional algorithm. The multi-objective self organizing migrating algorithm was used for an optimization of the high-torque ferrite assisted synchronous reluctance machine in this publication.

  • Název v anglickém jazyce

    High-torque ferrite synchronous reluctance machine design optimization

  • Popis výsledku anglicky

    The electrical machine's development focused on the specific industry applications are becoming very attractive in recent years. The goal is to simplify, increase reliability, and reduce the cost of the application drive train that is usually achieved by diminishing the need for a gearbox. A possible electric motors drive train cost optimization could be achieved in two ways – use of cheaper electric motors or reduce either amount or cost of the electric motor accessories. The high-torque ferrite synchronous reluctance machine design is aiming at both of these assumptions. This electric motor is using low-cost ferrite permanent magnets, this could reduce the motor price and since it is developed for the specific application, there is no need for a gearbox. This paper focuses on the design and optimization of high-torque ferrite assisted synchronous reluctance machine. The application of the proposed design is to replace surface permanent magnet low-speed traction motor while reducing the motor cost and achieving the best possible efficiency. The main aim of achieving the best possible efficiency is always done within the specified boundaries. The optimization method chosen by the authors is the design optimization by evolutional algorithm. The multi-objective self organizing migrating algorithm was used for an optimization of the high-torque ferrite assisted synchronous reluctance machine in this publication.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000071" target="_blank" >TN01000071: Národní centrum kompetence Mechatroniky a chytrých technologií pro strojírenství</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2020 19th International Conference on Mechatronics – Mechatronika (ME)

  • ISBN

    978-1-7281-5602-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    33-37

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 12. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000662155700007