Time Courses of Luminance on a Road Illuminated by an Adaptive Lighting System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F22%3APU144927" target="_blank" >RIV/00216305:26220/22:PU144927 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9814113" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9814113</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE54603.2022.9814113" target="_blank" >10.1109/EPE54603.2022.9814113</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Time Courses of Luminance on a Road Illuminated by an Adaptive Lighting System
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes the basic characteristics of adaptive or biodynamic lighting systems and their effects on the human body and the artificial luminance on the night sky. In the second part, it describes the luminance measurements made on a road illuminated by such a lighting system from the manufacturer Tungsram, with emphasis on the description of changes of luminance with respect to time. The measurements were taken with a luminance analyzer and the results show a smooth decline of luminance of the road – from the 100 % in the beginning to approx. 77,5 % during the first phase and from those 77,5 % to approximately 40,5 % during the second phase of the switching.
Název v anglickém jazyce
Time Courses of Luminance on a Road Illuminated by an Adaptive Lighting System
Popis výsledku anglicky
This article describes the basic characteristics of adaptive or biodynamic lighting systems and their effects on the human body and the artificial luminance on the night sky. In the second part, it describes the luminance measurements made on a road illuminated by such a lighting system from the manufacturer Tungsram, with emphasis on the description of changes of luminance with respect to time. The measurements were taken with a luminance analyzer and the results show a smooth decline of luminance of the road – from the 100 % in the beginning to approx. 77,5 % during the first phase and from those 77,5 % to approximately 40,5 % during the second phase of the switching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20704 - Energy and fuels
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2022 22nd International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE)
ISBN
978-1-6654-1057-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
123-127
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
8. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000863000100028