Different end-user use cases determine the business models in the E-mobility sector
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F22%3APU146862" target="_blank" >RIV/00216305:26220/22:PU146862 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9841932" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9841932</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1049/icp.2022.0722" target="_blank" >10.1049/icp.2022.0722</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Different end-user use cases determine the business models in the E-mobility sector
Popis výsledku v původním jazyce
Electromobility is becoming more and more widespread in many sectors of society, and the different use cases can be divided into residential buildings, workplaces, leisure, shopping malls, necessary facilities (such as hospitals, police stations, supermarkets) and filling stations. The business models behind them can be divided into PUBLIC - fleet as a business (taxis, buses in the public transport system, car sharing), charging stations, street parking; SEMI-PUBLIC/ PRIVATE- small deployment (residential buildings, office buildings), fleet as a support (company car fleet in the company, police, ambulance transport), site-level deployment (logistics centres with trucks, delivery sprinters, for example the post office) and parking as a business (multi-storey car parks, underground car parks).
Název v anglickém jazyce
Different end-user use cases determine the business models in the E-mobility sector
Popis výsledku anglicky
Electromobility is becoming more and more widespread in many sectors of society, and the different use cases can be divided into residential buildings, workplaces, leisure, shopping malls, necessary facilities (such as hospitals, police stations, supermarkets) and filling stations. The business models behind them can be divided into PUBLIC - fleet as a business (taxis, buses in the public transport system, car sharing), charging stations, street parking; SEMI-PUBLIC/ PRIVATE- small deployment (residential buildings, office buildings), fleet as a support (company car fleet in the company, police, ambulance transport), site-level deployment (logistics centres with trucks, delivery sprinters, for example the post office) and parking as a business (multi-storey car parks, underground car parks).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CIRED Porto Workshop 2022: E-mobility and power distribution systems
ISBN
978-1-83953-705-9
ISSN
2732-4494
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
334-338
Název nakladatele
IET
Místo vydání
Porto
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
2. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—