Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LCA of different types of cars in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F24%3APU151641" target="_blank" >RIV/00216305:26220/24:PU151641 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eeict.cz/eeict_download/archiv/sborniky/EEICT_2024_sbornik_2.pdf" target="_blank" >https://www.eeict.cz/eeict_download/archiv/sborniky/EEICT_2024_sbornik_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/eeict.2024.124" target="_blank" >10.13164/eeict.2024.124</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LCA of different types of cars in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To reduce greenhouse gas emissions, countries have focused on (among other things) automobile transport. However, there are different car powertrains, and each produces a different amount of emissions from different parts of their lifecycles, which also vary from state to state. Knowing exact, comparable values is necessary for deciding how to reduce these emissions most efficiently and economically possible. Existing studies often focus on only one part of the life cycle and/or are not localized to a particular state. This study analyzes the entire life cycle of a vehicle and its fuel or energy for a vehicle manufactured, operated, and recycled in the Czech Republic. It draws on existing studies, supplemented by data from state agencies, vehicle manufacturers, and our calculations. It was found that in the Czech Republic, compared to a vehicle with a petrol internal combustion engine (ICEVg), an electric vehicle (BEV) has 33% lower total GHG emissions, and a vehicle with hydrogen fuel cells (FCEV) 19% lower. However, an internal combustion engine vehicle has lower emissions from its production and as a result, its cumulative emissions are lower than an electric vehicle until 70,000 km driven and a hydrogen fuel cell vehicle until 111,000 km.

  • Název v anglickém jazyce

    LCA of different types of cars in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    To reduce greenhouse gas emissions, countries have focused on (among other things) automobile transport. However, there are different car powertrains, and each produces a different amount of emissions from different parts of their lifecycles, which also vary from state to state. Knowing exact, comparable values is necessary for deciding how to reduce these emissions most efficiently and economically possible. Existing studies often focus on only one part of the life cycle and/or are not localized to a particular state. This study analyzes the entire life cycle of a vehicle and its fuel or energy for a vehicle manufactured, operated, and recycled in the Czech Republic. It draws on existing studies, supplemented by data from state agencies, vehicle manufacturers, and our calculations. It was found that in the Czech Republic, compared to a vehicle with a petrol internal combustion engine (ICEVg), an electric vehicle (BEV) has 33% lower total GHG emissions, and a vehicle with hydrogen fuel cells (FCEV) 19% lower. However, an internal combustion engine vehicle has lower emissions from its production and as a result, its cumulative emissions are lower than an electric vehicle until 70,000 km driven and a hydrogen fuel cell vehicle until 111,000 km.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings II of the 30th Student EEICT 2024 Selected papers

  • ISBN

    978-80-214-6230-4

  • ISSN

    2788-1334

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    124-128

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology, Faculty of Electrical Engineering and Communication

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 4. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku