Analysis of requirements for teaching Industry 4.0 topics at universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F24%3APU152004" target="_blank" >RIV/00216305:26220/24:PU152004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896324005019" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896324005019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2024.07.412" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2024.07.412</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of requirements for teaching Industry 4.0 topics at universities
Popis výsledku v původním jazyce
In order to fulfill the philosophy of Industry 4.0, it is necessary to introduce a large number of new topics in schools, which are difficult for students to grasp. The basic problem in teaching is the requirement of interdisciplinarity, where a student of electrical engineering automation must get an overview of mechanical and computer science topics. The skills can be divided into technical - engineering and business-management skills. In addition to hard skills, the need to introduce soft skills into the curriculum cannot be overlooked. The article summarises the necessary competences and gives a brief overview of what is taught in the field of Industry 4.0 at our workplace, together with a short comparison of other institutions.
Název v anglickém jazyce
Analysis of requirements for teaching Industry 4.0 topics at universities
Popis výsledku anglicky
In order to fulfill the philosophy of Industry 4.0, it is necessary to introduce a large number of new topics in schools, which are difficult for students to grasp. The basic problem in teaching is the requirement of interdisciplinarity, where a student of electrical engineering automation must get an overview of mechanical and computer science topics. The skills can be divided into technical - engineering and business-management skills. In addition to hard skills, the need to introduce soft skills into the curriculum cannot be overlooked. The article summarises the necessary competences and gives a brief overview of what is taught in the field of Industry 4.0 at our workplace, together with a short comparison of other institutions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
18th IFAC Conference on Programmable Devices and Embedded Systems PDES 2024
ISBN
—
ISSN
2405-8963
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
293-298
Název nakladatele
ELSEVIER
Místo vydání
AMSTERDAM
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 6. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001296083700051