Kolaborativní virtuální scény
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F04%3APU49199" target="_blank" >RIV/00216305:26230/04:PU49199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Collaborative Virtual Environments
Popis výsledku v původním jazyce
Virtual environments as collaboration tools and a way of sharing virtual scene among the users grow on importance. They are used for two main reasons: collaboration of more users working on common (virtual) data model - scene, and distribution of workload among the computers resulting in higher performance in data processing. Collaboration of more users is especially important today. People want to meet others without need of travelling, to discuss something without need to get up from the computer. Oftten people have some virtual data they need to share and discuss, for example a team of doctors discussing problem of broken skull of some patient whose virtual skull model they have on their computers. They want to put marks on model and want everybodyto see everything that others have done with the model. Most of recent approaches are based on scene replication among the computers and serialization of events in the system as a convenient way of achieving scene consistency. The approach
Název v anglickém jazyce
Collaborative Virtual Environments
Popis výsledku anglicky
Virtual environments as collaboration tools and a way of sharing virtual scene among the users grow on importance. They are used for two main reasons: collaboration of more users working on common (virtual) data model - scene, and distribution of workload among the computers resulting in higher performance in data processing. Collaboration of more users is especially important today. People want to meet others without need of travelling, to discuss something without need to get up from the computer. Oftten people have some virtual data they need to share and discuss, for example a team of doctors discussing problem of broken skull of some patient whose virtual skull model they have on their computers. They want to put marks on model and want everybodyto see everything that others have done with the model. Most of recent approaches are based on scene replication among the computers and serialization of events in the system as a convenient way of achieving scene consistency. The approach
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Poster at MLMI'04 workshop
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
1-1
Název nakladatele
Institute for Perceptual Artificial Intelligence
Místo vydání
Martigny
Místo konání akce
Martigny
Datum konání akce
21. 6. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—