Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání systémů pro simulaci prostorového zvuku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F05%3APU56471" target="_blank" >RIV/00216305:26230/05:PU56471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Spatial Audio Simulation Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modelling and simulation of spatial (3D) sound propagation in real-time applications is a challenging task. Its complexity, both algorithmic and computational, is a limiting factor in most current auralization systems. Each system is designed with different goals and its designers had to make different trade-offs to be able to implement it using current software and<br> hardware technologies. This paper tries to analyse some of these systems, describe their operation, features and limitations in order tto evaluate<br> author's own proposed spatial audio simulation system. Attention is focused mainly to the employed algorithms, their computational complexity versus their subjective quality. Both commercial and academic auralization systems<br> are considered, although it is not possible to consider all existing systems in the limited scope of this paper.<br>

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Spatial Audio Simulation Systems

  • Popis výsledku anglicky

    Modelling and simulation of spatial (3D) sound propagation in real-time applications is a challenging task. Its complexity, both algorithmic and computational, is a limiting factor in most current auralization systems. Each system is designed with different goals and its designers had to make different trade-offs to be able to implement it using current software and<br> hardware technologies. This paper tries to analyse some of these systems, describe their operation, features and limitations in order tto evaluate<br> author's own proposed spatial audio simulation system. Attention is focused mainly to the employed algorithms, their computational complexity versus their subjective quality. Both commercial and academic auralization systems<br> are considered, although it is not possible to consider all existing systems in the limited scope of this paper.<br>

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 39th Spring International Conference MOSIS'05 Modelling and Simulation of Systems

  • ISBN

    80-86840-10-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    282-287

  • Název nakladatele

    NEUVEDEN

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Hradec nad Moravicí

  • Datum konání akce

    19. 4. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku