Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DEVS Meta-jazyk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F06%3APU66898" target="_blank" >RIV/00216305:26230/06:PU66898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards DEVS Meta Language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to present DEVSML (DEVS Meta<br>Language) that is intended for implementation of simulation<br>models based on the DEVS formalism. A model<br>implemented by DEVSML is independent of the concrete<br>simulation environment implementation. Furthermore, a<br>model can be simply and automatically transformed and<br>used by potentially whatever DEVS-based simulation<br>environment, such as DEVS/C++, DEVSJava, etc. Since<br>models are generally not portable between different<br>simulation environments, it is necessary to implement<br>models for every framework, which costs a lot of time and<br>resources. DEVSML eliminates this annoyance and enables<br>creation of models, which can be shared between different<br>simulation environments. DEVSML defines model's<br>structure as well as behavior by XML (eXtensible Markup<br>Language). Transformation of models is based on the XSL<br>transformation. For every simulation environment, an XSL<br>template needs to be created a

  • Název v anglickém jazyce

    Towards DEVS Meta Language

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to present DEVSML (DEVS Meta<br>Language) that is intended for implementation of simulation<br>models based on the DEVS formalism. A model<br>implemented by DEVSML is independent of the concrete<br>simulation environment implementation. Furthermore, a<br>model can be simply and automatically transformed and<br>used by potentially whatever DEVS-based simulation<br>environment, such as DEVS/C++, DEVSJava, etc. Since<br>models are generally not portable between different<br>simulation environments, it is necessary to implement<br>models for every framework, which costs a lot of time and<br>resources. DEVSML eliminates this annoyance and enables<br>creation of models, which can be shared between different<br>simulation environments. DEVSML defines model's<br>structure as well as behavior by XML (eXtensible Markup<br>Language). Transformation of models is based on the XSL<br>transformation. For every simulation environment, an XSL<br>template needs to be created a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F04%2F0780" target="_blank" >GA102/04/0780: Automatizované metody a nástroje pro vývoj spolehlivých paralelních a distribuovaných systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ISC 2006 Proceedings

  • ISBN

    90-77381-26-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    69-73

  • Název nakladatele

    NEUVEDEN

  • Místo vydání

    Zwijnaarde

  • Místo konání akce

    University of Palermo, Palermo, Italy

  • Datum konání akce

    5. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku