Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Accelerating Cellular Automata Evolution on Graphics Processing Units

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F10%3APU89600" target="_blank" >RIV/00216305:26230/10:PU89600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Accelerating Cellular Automata Evolution on Graphics Processing Units

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As design of cellular automata rules using conventional methods is a difficult task, evolutionary algorithms are often utilized in this area. However, in that case, high computational demands need to be met. This problem may be partially solved by parallelization. Since parallel supercomputers and server clusters are expensive and often overburdened, this paper proposes the evolution of cellular automata rules on small and inexpensive graphic processing units. The main objective of this paper is to demonstrate that evolution of cellular automata rules can be accelerated significantly using graphics processing units. Several methods of speeding-up the evolution of cellular automata rules are proposed, evaluated and compared, some with very good results.Also a comparison is made between mid-end and high-end graphics accelerator card based on the results of evolution speedup. The proposed methods are evaluated using two benchmark problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Accelerating Cellular Automata Evolution on Graphics Processing Units

  • Popis výsledku anglicky

    As design of cellular automata rules using conventional methods is a difficult task, evolutionary algorithms are often utilized in this area. However, in that case, high computational demands need to be met. This problem may be partially solved by parallelization. Since parallel supercomputers and server clusters are expensive and often overburdened, this paper proposes the evolution of cellular automata rules on small and inexpensive graphic processing units. The main objective of this paper is to demonstrate that evolution of cellular automata rules can be accelerated significantly using graphics processing units. Several methods of speeding-up the evolution of cellular automata rules are proposed, evaluated and compared, some with very good results.Also a comparison is made between mid-end and high-end graphics accelerator card based on the results of evolution speedup. The proposed methods are evaluated using two benchmark problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1517" target="_blank" >GAP103/10/1517: Natural computing na nekonvenčních platformách</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal on Advances in Software

  • ISSN

    1942-2628

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    294-303

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus