Multiobjective Selection of Input Sensors for Travel Times Forecasting Using Support Vector Regression
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F14%3APU112034" target="_blank" >RIV/00216305:26230/14:PU112034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CIVTS.2014.7009472" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CIVTS.2014.7009472</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CIVTS.2014.7009472" target="_blank" >10.1109/CIVTS.2014.7009472</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multiobjective Selection of Input Sensors for Travel Times Forecasting Using Support Vector Regression
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we propose a new method for travel time prediction using a support vector regression model (SVR). The inputs of the method are data from license plate detection systems and traffic sensors such as induction loops or radars placed in the area. This method is mainly designed to be capable of dealing with missing values in traffic data. It is able to create many different SVR models with different input variables. These models are dynamicaly switched according to which traffic variables are currently available. The proposed method was compared with a license plate based prediction approach. The results showed that the proposed method provides a prediction of better quality. Moreover, it is available for a longer period of time.
Název v anglickém jazyce
Multiobjective Selection of Input Sensors for Travel Times Forecasting Using Support Vector Regression
Popis výsledku anglicky
In this paper we propose a new method for travel time prediction using a support vector regression model (SVR). The inputs of the method are data from license plate detection systems and traffic sensors such as induction loops or radars placed in the area. This method is mainly designed to be capable of dealing with missing values in traffic data. It is able to create many different SVR models with different input variables. These models are dynamicaly switched according to which traffic variables are currently available. The proposed method was compared with a license plate based prediction approach. The results showed that the proposed method provides a prediction of better quality. Moreover, it is available for a longer period of time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2014 IEEE Symposium on Computational Intelligence in Vehicles and Transportation Systems Proceedings
ISBN
978-1-4799-4498-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
14-21
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Orlando
Datum konání akce
9. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000366635900004