Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D Hand Geometry Recognition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F18%3APU130687" target="_blank" >RIV/00216305:26230/18:PU130687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.springer.com/gp/book/9783319987330" target="_blank" >https://www.springer.com/gp/book/9783319987330</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-98734-7_4" target="_blank" >10.1007/978-3-319-98734-7_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D Hand Geometry Recognition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using 3D hand geometry biometrics solves the problem of low entropy presented by simple hand geometry biometrics. For it to become widespread however, there are challenges that need to be overcome. The approaches to capture the three-dimensional model of a hand at sufficient speed, quality costs are still being developed, as are the methods of identification based on the acquired data.  In this chapters, the current static acquisition approaches will be described, such as active triangulation via the structured light, the passive triangulation using multiple cameras and time of flight devices. Novel dynamic acquisition method utilizing line scan cameras will also be presented. With 3D hand geometry, we also can gain freedom regarding the hand position and orientation during acquisition. A depicture of feature extraction of 3D hand profile and their utilization will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    3D Hand Geometry Recognition

  • Popis výsledku anglicky

    Using 3D hand geometry biometrics solves the problem of low entropy presented by simple hand geometry biometrics. For it to become widespread however, there are challenges that need to be overcome. The approaches to capture the three-dimensional model of a hand at sufficient speed, quality costs are still being developed, as are the methods of identification based on the acquired data.  In this chapters, the current static acquisition approaches will be described, such as active triangulation via the structured light, the passive triangulation using multiple cameras and time of flight devices. Novel dynamic acquisition method utilizing line scan cameras will also be presented. With 3D hand geometry, we also can gain freedom regarding the hand position and orientation during acquisition. A depicture of feature extraction of 3D hand profile and their utilization will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Biometric-Based Physical and Cybersecurity Systems

  • ISBN

    978-3-319-98733-0

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    103-123

  • Počet stran knihy

    1000

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly