Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

End-User Robot Programming Case Study: Augmented Reality vs. Teach Pendant

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F20%3APU135517" target="_blank" >RIV/00216305:26230/20:PU135517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12154/" target="_blank" >https://www.fit.vut.cz/research/publication/12154/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3371382.3378266" target="_blank" >10.1145/3371382.3378266</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    End-User Robot Programming Case Study: Augmented Reality vs. Teach Pendant

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work presents a preliminary experiment aimed on comparing a traditional method of programming an industrial collaborative robot using a teach pendant, with a novel method based on augmented reality and interaction on a high-level of abstraction. In the experiment, three participants programmed a visual inspection task. Subjective and objective metrics are reported as well as selected usability-related issues of both interfaces. The main purpose of the experiment was to get initial insight into the problematic of comparing highly different user interfaces and to provide a basis for a more rigorous comparison, that is going to be taken out.

  • Název v anglickém jazyce

    End-User Robot Programming Case Study: Augmented Reality vs. Teach Pendant

  • Popis výsledku anglicky

    The work presents a preliminary experiment aimed on comparing a traditional method of programming an industrial collaborative robot using a teach pendant, with a novel method based on augmented reality and interaction on a high-level of abstraction. In the experiment, three participants programmed a visual inspection task. Subjective and objective metrics are reported as well as selected usability-related issues of both interfaces. The main purpose of the experiment was to get initial insight into the problematic of comparing highly different user interfaces and to provide a basis for a more rigorous comparison, that is going to be taken out.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Companion of the 2020 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction

  • ISBN

    978-1-4503-7057-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    281-283

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Místo konání akce

    Cambridge

  • Datum konání akce

    23. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000643728500089