End-User Robot Programming Case Study: Augmented Reality vs. Teach Pendant
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F20%3APU135517" target="_blank" >RIV/00216305:26230/20:PU135517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12154/" target="_blank" >https://www.fit.vut.cz/research/publication/12154/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3371382.3378266" target="_blank" >10.1145/3371382.3378266</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
End-User Robot Programming Case Study: Augmented Reality vs. Teach Pendant
Popis výsledku v původním jazyce
The work presents a preliminary experiment aimed on comparing a traditional method of programming an industrial collaborative robot using a teach pendant, with a novel method based on augmented reality and interaction on a high-level of abstraction. In the experiment, three participants programmed a visual inspection task. Subjective and objective metrics are reported as well as selected usability-related issues of both interfaces. The main purpose of the experiment was to get initial insight into the problematic of comparing highly different user interfaces and to provide a basis for a more rigorous comparison, that is going to be taken out.
Název v anglickém jazyce
End-User Robot Programming Case Study: Augmented Reality vs. Teach Pendant
Popis výsledku anglicky
The work presents a preliminary experiment aimed on comparing a traditional method of programming an industrial collaborative robot using a teach pendant, with a novel method based on augmented reality and interaction on a high-level of abstraction. In the experiment, three participants programmed a visual inspection task. Subjective and objective metrics are reported as well as selected usability-related issues of both interfaces. The main purpose of the experiment was to get initial insight into the problematic of comparing highly different user interfaces and to provide a basis for a more rigorous comparison, that is going to be taken out.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Companion of the 2020 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction
ISBN
978-1-4503-7057-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
281-283
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
Cambridge
Místo konání akce
Cambridge
Datum konání akce
23. 3. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000643728500089