Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient Random-Access GPU Video Decoding for Light-Field Rendering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F24%3APU151709" target="_blank" >RIV/00216305:26230/24:PU151709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1047320324001561" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1047320324001561</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jvcir.2024.104201" target="_blank" >10.1016/j.jvcir.2024.104201</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient Random-Access GPU Video Decoding for Light-Field Rendering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Compression method for GPU streaming of discrete light fields is proposed in this paper. Views on the scene are encoded with video codec to enable streaming in real time. Instead of using a classic scheme, all frames are encoded according to one reference frame. Any frame is decoded directly, in a random-access manner that is suitable for light-field rendering methods, where only few frames are necessary on the GPU. The proposed scheme reaches the best decoding quality/time ratio in comparison to other schemes, where all preceding frames need to be decompressed, and all-key-frame video that supports random access, but is extremely large. The proposed method solves the space-requirements and streaming-bandwidth issues using the GPU accelerated decoding, and enables incorporating light-field assets in real-time 3D simulations. Compared to existing methods, the proposal is easy to implement, does not depend on specific video format or extension and is efficient on consumer GPUs.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient Random-Access GPU Video Decoding for Light-Field Rendering

  • Popis výsledku anglicky

    Compression method for GPU streaming of discrete light fields is proposed in this paper. Views on the scene are encoded with video codec to enable streaming in real time. Instead of using a classic scheme, all frames are encoded according to one reference frame. Any frame is decoded directly, in a random-access manner that is suitable for light-field rendering methods, where only few frames are necessary on the GPU. The proposed scheme reaches the best decoding quality/time ratio in comparison to other schemes, where all preceding frames need to be decompressed, and all-key-frame video that supports random access, but is extremely large. The proposed method solves the space-requirements and streaming-bandwidth issues using the GPU accelerated decoding, and enables incorporating light-field assets in real-time 3D simulations. Compared to existing methods, the proposal is easy to implement, does not depend on specific video format or extension and is efficient on consumer GPUs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8A21015" target="_blank" >8A21015: AI-augmented automation for efficient DevOps, a model-based framework for continuous development At RunTime in cyber-physical systems</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF VISUAL COMMUNICATION AND IMAGE REPRESENTATION

  • ISSN

    1047-3203

  • e-ISSN

    1095-9076

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    102

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    001258796500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85196417707