Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interwar shopfronts and shop interiors by the Jewish architect Ernst Wiesner in Brno

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26410%2F22%3APU146364" target="_blank" >RIV/00216305:26410/22:PU146364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/phd.fa2022.3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13164/phd.fa2022.3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/phd.fa2022.3" target="_blank" >10.13164/phd.fa2022.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interwar shopfronts and shop interiors by the Jewish architect Ernst Wiesner in Brno

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the theme of interwar shopfronts in Brno in general, focusing on the shopfronts and shop interiors designed by the Jewish architect Ernst Wiesner in the 1920s and 1930s. The examples are described and compared to each other with regard to the target customer group. The Popper shoe shop and men's fashion shops Weiss and Lassmann targeted a luxury clientele, whereas OPP confectionery targeted the middle class. The difference is visible in both the exterior and interior. The other method tracks the chronological development of Wiesner's style and shopfront architecture. While the architect's style was alike in the 1920s and 1930s, the shopfront architecture changed after 1934, when doors were recessed further into the shop, and the shop window area increased. In 1935, this new trend was applied at the Lassmann fashion shop. In contrast, all OPP shops kept the same simple style during the 1920s and 1930s because visual unity is important for the company brand.

  • Název v anglickém jazyce

    Interwar shopfronts and shop interiors by the Jewish architect Ernst Wiesner in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the theme of interwar shopfronts in Brno in general, focusing on the shopfronts and shop interiors designed by the Jewish architect Ernst Wiesner in the 1920s and 1930s. The examples are described and compared to each other with regard to the target customer group. The Popper shoe shop and men's fashion shops Weiss and Lassmann targeted a luxury clientele, whereas OPP confectionery targeted the middle class. The difference is visible in both the exterior and interior. The other method tracks the chronological development of Wiesner's style and shopfront architecture. While the architect's style was alike in the 1920s and 1930s, the shopfront architecture changed after 1934, when doors were recessed further into the shop, and the shop window area increased. In 1935, this new trend was applied at the Lassmann fashion shop. In contrast, all OPP shops kept the same simple style during the 1920s and 1930s because visual unity is important for the company brand.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60402 - Architectural design

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th ACAU 2022: Proceedings of 11th International PhD Students Conference

  • ISBN

    978-80-214-6119-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    142

  • Strana od-do

    26-35

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku