Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Workshop jako forma výuky uměleckých oborů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26420%2F15%3APU118354" target="_blank" >RIV/00216305:26420/15:PU118354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Workshop jako forma výuky uměleckých oborů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace je souborem textů o umění a učení performance. Výběr autorů vychází z okruhu umělců - performerů, pedagogů, kteří tuto disciplínu učí na uměleckých a umělecko-výchovných školách a teoretiků, kteří performativní aspekty v umění mapují nebo je zkoumají v rámci doktorských studií. Základ tvoří příspěvky pronesené na konferenci Akce a reakce, která proběhla na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve dnech 24. a 25. října 2013. Příspěvky se zabývají performativitou ve vizuálním umění a výukou performance na uměleckých školách vizuálního zaměření. Jedná se o pokus ustanovit oborovou diskusní platformu, jež může následně vstoupit do interdisciplinárního dialogu s názorovými pozicemi divadelní, taneční, hudební, případně jazykové performance. Texty zkoumají posun od existenciální, ritualizované performance 60. let k analytickým (post)produ kčním performativním strategiím a zrcadlí rozdílné pozice svých autorů.

  • Název v anglickém jazyce

    The workshop as a form of teaching arts

  • Popis výsledku anglicky

    The publication is a collection of texts on art and the process of performance learning. To the circle of authors belong artists-performers, educators who teach this discipline in art and art-educational schools, and theorists who examine performative aspects of arts, or subject them to an in-dept analysis within the framework of doctoral studies. The foundations of the book are constituted by the academic papers presented at the Akce a reakce (Action and Reaction) conference that took place at the Department of Art Education at the Palacký University in Olomouc on 24 and 25 October 2013. The papers deal with performativity in visual arts and its instruction in visual-oriented art schools. This is an attempt to establish a professional discussion platform, which can subsequently enter into interdisciplinary dialogue of views originating from the areas of theater, dance, music, or language performance. Texts presented explore the shift from existential, ritualized performance of the 196

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Akce a reakce. Performativní aspekty v současném umění a umělecké výchově

  • ISBN

    978-80-244-4619-6

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    16-27

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly