Screensaver in the Context of Game Theory: The Ambient mode of Digital Art the Machine as an Autonomus Player
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26420%2F20%3APU139848" target="_blank" >RIV/00216305:26420/20:PU139848 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Screensaver in the Context of Game Theory: The Ambient mode of Digital Art the Machine as an Autonomus Player
Popis výsledku v původním jazyce
The essay deals with the analogy between video games and computer screensavers from the perspective of Alexander R. Galloway's game theory. The crucial moment of the main intersection has been seen in the ambient mode of video game and the screensaver as the ambient mode of computers.
Název v anglickém jazyce
Screensaver in the Context of Game Theory: The Ambient mode of Digital Art the Machine as an Autonomus Player
Popis výsledku anglicky
The essay deals with the analogy between video games and computer screensavers from the perspective of Alexander R. Galloway's game theory. The crucial moment of the main intersection has been seen in the ambient mode of video game and the screensaver as the ambient mode of computers.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Art of Screensavers
ISBN
978-80-214-5909-0
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
93-103
Počet stran knihy
360
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Kód UT WoS kapitoly
—