Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Loos after Loos: What Happened to the Raumplan After 1933?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26420%2F21%3APU140200" target="_blank" >RIV/00216305:26420/21:PU140200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=KM7fJRisCWI&t=4s" target="_blank" >https://www.youtube.com/watch?v=KM7fJRisCWI&t=4s</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Loos after Loos: What Happened to the Raumplan After 1933?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 1931, the Vienna publishing house Anton Schroll & Co. published Heinrich Kulka’s extensive monograph on Adolf Loos. In his text, Kulka discussed Loos’s idea of being an architect, he wrote about ornament and the reduction of ornament, and then, on about one page, he outlined Loos’s space concept, which he named “raumplan”. After Loos’s death in 1933, many of his apprentices continued designing “in the Loos manner”, as Heinrich Kulka promoted his projects from the mid-1930s. What was the real purpose of the invention and use of the term “raumplan“ by Loos’s pupils and has there been anything like that after Loos’s death? The lecture will try to answer this question using examples of post-Loos works by Heinrich Kulka and Kurt Unger from 1933 to 1939.

  • Název v anglickém jazyce

    Loos after Loos: What Happened to the Raumplan After 1933?

  • Popis výsledku anglicky

    In 1931, the Vienna publishing house Anton Schroll & Co. published Heinrich Kulka’s extensive monograph on Adolf Loos. In his text, Kulka discussed Loos’s idea of being an architect, he wrote about ornament and the reduction of ornament, and then, on about one page, he outlined Loos’s space concept, which he named “raumplan”. After Loos’s death in 1933, many of his apprentices continued designing “in the Loos manner”, as Heinrich Kulka promoted his projects from the mid-1930s. What was the real purpose of the invention and use of the term “raumplan“ by Loos’s pupils and has there been anything like that after Loos’s death? The lecture will try to answer this question using examples of post-Loos works by Heinrich Kulka and Kurt Unger from 1933 to 1939.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů