Umělecké doktoráty jako cesta udržitelné umělecko-výzkumné praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26420%2F22%3APU147978" target="_blank" >RIV/00216305:26420/22:PU147978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://arteacta.cz/umelecke-doktoraty-jako-cesta-udrzitelne-umelecko-vyzkumne-praxe/" target="_blank" >https://arteacta.cz/umelecke-doktoraty-jako-cesta-udrzitelne-umelecko-vyzkumne-praxe/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Umělecké doktoráty jako cesta udržitelné umělecko-výzkumné praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Studie nabízí vhled do žité reality doktorandského bádání na Fakultě výtvarných umění (FaVU) při Vysokém učení technickém v Brně. S využitím vlastních zkušeností doktorandky a archivu dotazníkových odpovědí doktorandských studujících prvního ročníku na otázky týkající se motivace ke studiu, představ o jeho nárocích a zamýšlených strategiích, jak těmto nárokům dostát, zkoumám formativní vliv uměleckého doktorátu na praxi studujících. Archiv dotazníků pro doktorandy na fakultě vzniká v rámci předmětu Výzkumná práce uměleckou tvorbou, na jehož výuce se podílím. V příspěvku zhodnocuji bohatý materiál odpovědí, který se za dobu pěti let vyučování předmětu nashromáždil, pro podporu svého argumentu, že institucionální nastavení uměleckých doktorátů na FaVU a způsoby, jakými doktorandští studující pracují s konceptem uměleckého výzkumu, je motivují k rozvíjení umělecko-výzkumných praxí s potenciálem být dlouhodobě udržitelné a obohacující nejen pro ně samotné, ale i pro kulturní a akademická prostředí, ze kterých jejich praxe vyrůstají a kde působí.
Název v anglickém jazyce
Artstic Doctorates as a Way of Sustainable Artistic Research Practice
Popis výsledku anglicky
This paper offers an insight into the lived practice of artistic research at the Faculty of Fine Arts (FFA), Brno University of Technology. Building on my own experience as a PhD student and an archive of first-year doctoral students' questionnaire responses to questions about their motivations for studying an artistic doctorate, expectations about it, perceptions of its demands, and intended strategies for meeting those demands, I explore the formative influence of artistic doctorate on students' practice. The archive of questionnaires for PhD students has been developed as part of the course Research Through Artistic Practice, which I am involved in teaching. In this paper, I assess the rich body of responses that has accumulated over the five years of the course's existence to support my argument that the institutional conditions of the fine art doctorate at the FFA, as well as how PhD students grasp the concept of artistic research, motivate them to develop practices with a potential to be sustainable and enriching not only for themselves, but also for the cultural, academic, and more-than-human environments in which their practices operate.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ArteActa
ISSN
2788-2810
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
21-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—