Internationalisation of Czech SMEs:issues relating to marketing knowledge deficits
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F04%3APU49449" target="_blank" >RIV/00216305:26510/04:PU49449 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internationalisation of Czech SMEs:issues relating to marketing knowledge deficits
Popis výsledku v původním jazyce
Internationalisation seems to be one of the principal challenges for SMEs. An important role in internationalisation activities is played by the extent of knowledge available to the enterprise, and to what extent the enterprise uses it in its activities.The aim of the present article is to point out some problems facing some Czech SMEs that are due to their insufficient utilization of marketing knowledge. The first part of the article analyses the quality and utilization of marketing knowledge in the CCzech Republic. The second part contains preliminary results of a research project "Internationalisation of Small and Medium-Size Enterprises in the Czech Republic" supported by the Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/02/0106). One of the aims ofthe project is to identify the key barriers hindering internationalisation activities of SMEs in the Czech Republic. Based on the results, the article will focus on those that throw light on weak points of, and threats for, Czech SMEs, but
Název v anglickém jazyce
Internationalisation of Czech SMEs:issues relating to marketing knowledge deficits
Popis výsledku anglicky
Internationalisation seems to be one of the principal challenges for SMEs. An important role in internationalisation activities is played by the extent of knowledge available to the enterprise, and to what extent the enterprise uses it in its activities.The aim of the present article is to point out some problems facing some Czech SMEs that are due to their insufficient utilization of marketing knowledge. The first part of the article analyses the quality and utilization of marketing knowledge in the CCzech Republic. The second part contains preliminary results of a research project "Internationalisation of Small and Medium-Size Enterprises in the Czech Republic" supported by the Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/02/0106). One of the aims ofthe project is to identify the key barriers hindering internationalisation activities of SMEs in the Czech Republic. Based on the results, the article will focus on those that throw light on weak points of, and threats for, Czech SMEs, but
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0106" target="_blank" >GA402/02/0106: Internacionalizace malých a středních podnikatelů v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Business in an Enlarging Europe: integration, coopetition and collaboratrion
ISBN
1 85923 1837
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
0-19
Název nakladatele
IDA Ireland
Místo vydání
Northern Ireland
Místo konání akce
Londonderry, Northern Ireland
Datum konání akce
22. 4. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—