Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internationalisation of Czech SMEs:issues relating to marketing knowledge deficits

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F04%3APU49449" target="_blank" >RIV/00216305:26510/04:PU49449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internationalisation of Czech SMEs:issues relating to marketing knowledge deficits

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Internationalisation seems to be one of the principal challenges for SMEs. An important role in internationalisation activities is played by the extent of knowledge available to the enterprise, and to what extent the enterprise uses it in its activities.The aim of the present article is to point out some problems facing some Czech SMEs that are due to their insufficient utilization of marketing knowledge. The first part of the article analyses the quality and utilization of marketing knowledge in the CCzech Republic. The second part contains preliminary results of a research project "Internationalisation of Small and Medium-Size Enterprises in the Czech Republic" supported by the Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/02/0106). One of the aims ofthe project is to identify the key barriers hindering internationalisation activities of SMEs in the Czech Republic. Based on the results, the article will focus on those that throw light on weak points of, and threats for, Czech SMEs, but

  • Název v anglickém jazyce

    Internationalisation of Czech SMEs:issues relating to marketing knowledge deficits

  • Popis výsledku anglicky

    Internationalisation seems to be one of the principal challenges for SMEs. An important role in internationalisation activities is played by the extent of knowledge available to the enterprise, and to what extent the enterprise uses it in its activities.The aim of the present article is to point out some problems facing some Czech SMEs that are due to their insufficient utilization of marketing knowledge. The first part of the article analyses the quality and utilization of marketing knowledge in the CCzech Republic. The second part contains preliminary results of a research project "Internationalisation of Small and Medium-Size Enterprises in the Czech Republic" supported by the Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/02/0106). One of the aims ofthe project is to identify the key barriers hindering internationalisation activities of SMEs in the Czech Republic. Based on the results, the article will focus on those that throw light on weak points of, and threats for, Czech SMEs, but

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0106" target="_blank" >GA402/02/0106: Internacionalizace malých a středních podnikatelů v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Business in an Enlarging Europe: integration, coopetition and collaboratrion

  • ISBN

    1 85923 1837

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    0-19

  • Název nakladatele

    IDA Ireland

  • Místo vydání

    Northern Ireland

  • Místo konání akce

    Londonderry, Northern Ireland

  • Datum konání akce

    22. 4. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku