Marketingový přístup v procesu internacionalizace MSP v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F05%3APU55107" target="_blank" >RIV/00216305:26510/05:PU55107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is based on results of the research resolved within the bounds of the GAČR project (Grant Agency of the Czech Republic) Internationalization of Small and Middle-sized Enterprises (SMEs) in CR under the number GA 402/02/0106. The paper describesbriefly the internationalization process of SMEs in CR and demonstrates application of marketing activities in involvement of these enterprises in the international business. As an introduction the paper is briefly concerned with development of the forreign trade of CR and with the growing importance of small and middle-sized enterprises (SMEs) contributing to successful development in the field of involvement into foreign transactions. Importance of SMEs and marketing approach for their involvement into international transactions is stressed from this point of view; at the same time certain critical points connected with application of marketing activities in their internationalization process are revealed.
Název v anglickém jazyce
Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper is based on results of the research resolved within the bounds of the GAČR project (Grant Agency of the Czech Republic) Internationalization of Small and Middle-sized Enterprises (SMEs) in CR under the number GA 402/02/0106. The paper describesbriefly the internationalization process of SMEs in CR and demonstrates application of marketing activities in involvement of these enterprises in the international business. As an introduction the paper is briefly concerned with development of the forreign trade of CR and with the growing importance of small and middle-sized enterprises (SMEs) contributing to successful development in the field of involvement into foreign transactions. Importance of SMEs and marketing approach for their involvement into international transactions is stressed from this point of view; at the same time certain critical points connected with application of marketing activities in their internationalization process are revealed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0106" target="_blank" >GA402/02/0106: Internacionalizace malých a středních podnikatelů v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Business Development Possibilities in The New European Area
ISBN
9986-19-784-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
220-227
Název nakladatele
Vilnius University, Faculty of Economics, Business Departament
Místo vydání
Vilnius, Litva
Místo konání akce
Vilnius
Datum konání akce
23. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—