Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketingový přístup v procesu internacionalizace MSP v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F05%3APU55107" target="_blank" >RIV/00216305:26510/05:PU55107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on results of the research resolved within the bounds of the GAČR project (Grant Agency of the Czech Republic) Internationalization of Small and Middle-sized Enterprises (SMEs) in CR under the number GA 402/02/0106. The paper describesbriefly the internationalization process of SMEs in CR and demonstrates application of marketing activities in involvement of these enterprises in the international business. As an introduction the paper is briefly concerned with development of the forreign trade of CR and with the growing importance of small and middle-sized enterprises (SMEs) contributing to successful development in the field of involvement into foreign transactions. Importance of SMEs and marketing approach for their involvement into international transactions is stressed from this point of view; at the same time certain critical points connected with application of marketing activities in their internationalization process are revealed.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on results of the research resolved within the bounds of the GAČR project (Grant Agency of the Czech Republic) Internationalization of Small and Middle-sized Enterprises (SMEs) in CR under the number GA 402/02/0106. The paper describesbriefly the internationalization process of SMEs in CR and demonstrates application of marketing activities in involvement of these enterprises in the international business. As an introduction the paper is briefly concerned with development of the forreign trade of CR and with the growing importance of small and middle-sized enterprises (SMEs) contributing to successful development in the field of involvement into foreign transactions. Importance of SMEs and marketing approach for their involvement into international transactions is stressed from this point of view; at the same time certain critical points connected with application of marketing activities in their internationalization process are revealed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0106" target="_blank" >GA402/02/0106: Internacionalizace malých a středních podnikatelů v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Business Development Possibilities in The New European Area

  • ISBN

    9986-19-784-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    220-227

  • Název nakladatele

    Vilnius University, Faculty of Economics, Business Departament

  • Místo vydání

    Vilnius, Litva

  • Místo konání akce

    Vilnius

  • Datum konání akce

    23. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku