MEASUREMENT OF MARKETING EFFECTIVENESS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU86570" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU86570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MEASUREMENT OF MARKETING EFFECTIVENESS
Popis výsledku v původním jazyce
In the world is still more placed emphasis on marketing activities in the companies. If the marketing department can evaluate the effectiveness of own activities, it increases the trust of all departments in the company. And it is possible to better planthe company investments, to create the profit and to invest further. The future of marketing departments is mainly based on their ability to evaluation activities and to demonstrate own importance in the company. It is a reason to develop and interestedin the topic, which deals with measurement of the marketing effectiveness. The paper deals with the marketing effectiveness, points to its importance for company activities and shows the most necessary methods for measurement of marketing effectivenessand suggests benefits.
Název v anglickém jazyce
MEASUREMENT OF MARKETING EFFECTIVENESS
Popis výsledku anglicky
In the world is still more placed emphasis on marketing activities in the companies. If the marketing department can evaluate the effectiveness of own activities, it increases the trust of all departments in the company. And it is possible to better planthe company investments, to create the profit and to invest further. The future of marketing departments is mainly based on their ability to evaluation activities and to demonstrate own importance in the company. It is a reason to develop and interestedin the topic, which deals with measurement of the marketing effectiveness. The paper deals with the marketing effectiveness, points to its importance for company activities and shows the most necessary methods for measurement of marketing effectivenessand suggests benefits.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and management-2007
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
15
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—