Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MEASUREMENT OF MARKETING EFFECTIVENESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU86570" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU86570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MEASUREMENT OF MARKETING EFFECTIVENESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the world is still more placed emphasis on marketing activities in the companies. If the marketing department can evaluate the effectiveness of own activities, it increases the trust of all departments in the company. And it is possible to better planthe company investments, to create the profit and to invest further. The future of marketing departments is mainly based on their ability to evaluation activities and to demonstrate own importance in the company. It is a reason to develop and interestedin the topic, which deals with measurement of the marketing effectiveness. The paper deals with the marketing effectiveness, points to its importance for company activities and shows the most necessary methods for measurement of marketing effectivenessand suggests benefits.

  • Název v anglickém jazyce

    MEASUREMENT OF MARKETING EFFECTIVENESS

  • Popis výsledku anglicky

    In the world is still more placed emphasis on marketing activities in the companies. If the marketing department can evaluate the effectiveness of own activities, it increases the trust of all departments in the company. And it is possible to better planthe company investments, to create the profit and to invest further. The future of marketing departments is mainly based on their ability to evaluation activities and to demonstrate own importance in the company. It is a reason to develop and interestedin the topic, which deals with measurement of the marketing effectiveness. The paper deals with the marketing effectiveness, points to its importance for company activities and shows the most necessary methods for measurement of marketing effectivenessand suggests benefits.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and management-2007

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus