Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conditions for making strategic alliances: The case of two enterprises from the South Moravian Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU90989" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU90989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conditions for making strategic alliances: The case of two enterprises from the South Moravian Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the study of the role and importance of strategic alliances for small and medium enterprises. The purpose of the paper is to point out the conditions for making these co-operative relationships. This study is based on expert literature, mainly in foreign languages, which offers a relatively detailed breakdown of this topic. The research itself contributes to enhancement of knowledge by summarising the key aspects of strategic co-operation and presentation of the approach of two Czech enterprises by means of a case study. The first case study presents a small business with a development and growth strategy based mainly on strategic co-operation. However, despite positive examples many enterprises do not make any alliances, and their business relations can be described as traditional. The second case study presents an example of such an enterprise and its approach to co-operation. Thanks to the two different viewpoints it is possible to arrive at a better idea about

  • Název v anglickém jazyce

    Conditions for making strategic alliances: The case of two enterprises from the South Moravian Region

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the study of the role and importance of strategic alliances for small and medium enterprises. The purpose of the paper is to point out the conditions for making these co-operative relationships. This study is based on expert literature, mainly in foreign languages, which offers a relatively detailed breakdown of this topic. The research itself contributes to enhancement of knowledge by summarising the key aspects of strategic co-operation and presentation of the approach of two Czech enterprises by means of a case study. The first case study presents a small business with a development and growth strategy based mainly on strategic co-operation. However, despite positive examples many enterprises do not make any alliances, and their business relations can be described as traditional. The second case study presents an example of such an enterprise and its approach to co-operation. Thanks to the two different viewpoints it is possible to arrive at a better idea about

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    71-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus