COLLECTIVE INTELLIGENCE AND KNOWLEDGE MANAGEMENT AS A TOOL FOR INNOVATIONS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU92415" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU92415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COLLECTIVE INTELLIGENCE AND KNOWLEDGE MANAGEMENT AS A TOOL FOR INNOVATIONS
Popis výsledku v původním jazyce
The collective intelligence, knowledge management and the innovation process play a significant role in our fast changing world of business. The article describes the most important findings and definitions concerning the process of innovation in the enterprises and Employee Involvement and empowerment. It shows the approach of the initial idea and the ability to keep the conception until the idea is properly brought to the market. The research focuses on the original information, on the data processingpossibilities and data holding with the purpose to develop and implement innovative ideas into life. The innovation is an opportunity to develop knowledge management, collective intelligence and other social networks in the environment of enterprise
Název v anglickém jazyce
COLLECTIVE INTELLIGENCE AND KNOWLEDGE MANAGEMENT AS A TOOL FOR INNOVATIONS
Popis výsledku anglicky
The collective intelligence, knowledge management and the innovation process play a significant role in our fast changing world of business. The article describes the most important findings and definitions concerning the process of innovation in the enterprises and Employee Involvement and empowerment. It shows the approach of the initial idea and the ability to keep the conception until the idea is properly brought to the market. The research focuses on the original information, on the data processingpossibilities and data holding with the purpose to develop and implement innovative ideas into life. The innovation is an opportunity to develop knowledge management, collective intelligence and other social networks in the environment of enterprise
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F07%2F1300" target="_blank" >GA402/07/1300: Modelování parametrů CSR jako faktor konkurenceschopnosti firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and management-2007
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—