Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konkurenční strategie zaměřené na spolupráci firem, proces klastrování v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU93537" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU93537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konkurenční strategie zaměřené na spolupráci firem, proces klastrování v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článke se zabývá kooperativními konkurenčními strategiemi. Definuje jejich formy a zkoumá, v porovnání s ostatními konkurenčními strategiemi jako je strategie nízkých nákladů, strategie diferenciace či strategie modrých oceánů, vybranou formu kooperativní strategie, kterou je klastr. Klastry představuje a definuje podle světové literatury a následně zkoumá jejich součansé využití v české ekonomice.

  • Název v anglickém jazyce

    The Competitive Strategies Focused on Cooperation of Firms, the Clusterization Processes in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose This paper deals with current state of scientific knowledge of competitive strategies dilemma. It respects the position that companies have two options of competing. They can rather choose the direct battle with their competitors or decide for acooperation using the strategic alliances to gain the competitive advantage. As examined form of strategic alliance the author made a choice of the problem of clusters in Czech Republic conditions. Scientific aim The main scientific aim is to present theresults of current state of clusters in Czech Republic and to determine if the clusterization is recognized as competitive strategy of Czech firms. Methodology/methods The pripary and secondary research was applied. Concerning the secondary research thewellknown competitive strategies and its authors is described. Further the clusters from environement, politics and incetives point of view was examined too. Regarding the primary research the method used was the direct interviewing of c

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    58-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus